۰

آپدیت iOS 12.1.4 به‌منظور رفع نقص امنیتی فیس تایم، منتشر شد

بازدید 1192

حدود یک هفته پس از رسانه‌ای‌شدن نقص امنیتی فیس تایم، اپل با انتشار به‌روزرسانی ۱۲.۱.۴ سیستم‌عامل iOS، آن را برطرف کرده است؛ پس همین حالا دستگاه‌‌های خود را به‌روز کنید.اپل ، انتشار به‌روزرسانی نسخه‌ی ۱۲.۱.۴ از سیستم‌عامل iOS را برای آیفون و آیپد آغاز کرده است تا از این طریق، باگ امنیتی مهم بخش تماس گروهی فیس تایم را مرتفع کند.

باگ فیس‌تایم که هفته‌ی گذشته ماجرای آن رسانه‌ای شد، به کاربران دستگاه‌های اپل اجازه می‌داد با یک گوشی یا مک تماس بگیرند و قبل از این‌که طرف مقابل تماس را پاسخ دهد، از طریق میکروفون دستگاه، صدای او را بشنوند. اپل اکنون این مشکل امنیتی مهم را برطرف کرده است و ظاهرا جای نگرانی وجود ندارد.

به‌هنگام رسانه‌ای شدن باگ فیس‌تایم، اپل به‌سرعت ویژگی تماس‌های گروهی Face Time را غیرفعال کرد تا کاربران توسط آن، متضرر نشوند. البته آن‌طور که معلوم است، بروز این باگ به مدت‌ها قبل بر می‌گردد؛ چرا که هفته‌ی پیش مشخص شد پیشتر در مورد این نقص امنیتی به اپل گزارش داده شده، اما کوپرتینونشین‌ها بنابه‌هر‌دلیلی پاسخ روشنی به آن نداده و به‌کندی آن را پیگیری کرده‌اند.

 

 

در واقع مشخص نیست که نقص امنیتی فیس‌تایم برای چه‌مدت زمانی روی iOS 12 وجود داشته؛ گفتنی است که ویژگی تماس گروهی فیس تایم، حدودا سه ماه پیش و با انتشار نسخه‌ی ۱۲.۱ سیستم‌عامل آی‌او‌اس در اختیار کاربران اپل قرار گرفت.

درحالی که اپل اعلام کرده بود هفته‌ی پیش آپدیت امنیتی جدیدی را برای دستگاه‌‌هایش منتشر خواهد کرد، اما انتشار این به‌روزرسانی تا امروز به‌تعویق افتاد. کوپرتینویی‌ها در اطلاعیه‌ای گفته‌اند که قصد دارند روند برخورد با گزارش باگ‌ها توسط کاربران را در آینده بهبود بخشند تا چنین مشکلی مجددا پیش نیاید.

اپل همچنین کار روی iOS 12.2 را آغاز کرده است؛ به‌روزرسانی جدیدی که چندین اموجی جدید از جمله زرافه، کوسه و گراز و همچنین انیموجی جغد را به دستگاه‌های مبتنی بر iOS اضافه می‌کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.