۰

اتمام میزبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی در پلی استور تا سال ۱۴۰۰

بازدید 1432

اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی اندروید از این پس با مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد. از تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ به بعد، تمامی اپلیکیشن‌های که قصد دارند در استور ثبت شوند، باید یک نسخه ۶۴ بیتی هم ارائه دهند. گوگل قصد دارد که سیاست‌های خود را تغییر دهد و مدتی است که تلاش می‌کند تا پشتیبانی از محصولات قدیمی را کمتر و کمتر کند و فضا را برای محصولات تازه خود بازتر کند.

این سیاست‌ها طبیعتا به گوگل کمک خواهد کرد که آینده مشخص‌تری داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که همچنان می‌توانید اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی اندروید را دانلود کنید. تنها یک نکته لازم است. این اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها اگر از موتور Unity 5.6 یا قدیمی‌تر استفاده کنند امکان ورود به استور را دارند. این استثنا هم تا تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ فعال خواهد بود.

اگر توسعه‌دهنده هستید، می‌توانید همچنان محصولات ۳۲ بیتی را عرضه کنید، اما باید نسخه ۶۴ بیتی را هم ضمیمه کنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی اندروید را آپدیت کنید ولی این اپلیکیشن‌ها با اندروید پای همخوانی ندارد. طی مرور زمان هم گوشی‌های بیشتری به پای متصل خواهند شد. پس باید اینجا پلتفرم خود را انتخاب کنید.

از این طریق، به مرور زمان و تا تاریخ مرداد ۱۴۰۰، ما شاهد قطع شدن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی خواهیم بود. گوگل کم کم کاربران و توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از ۶۴ بیت خواهد کرد و همین حرکت باعث می‌شود که تا چند سال آینده هم اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی کمتر شوند، هم اینکه گوشی‌هایی با پشتیبانی ۳۲ بیت قدیمی شوند.

محصولاتی که بر پایه سیستم Wear OS و Android TV هستند مشکلی نخواهند داشت. این محصولات به کار خود ادامه می‌دهند و این محدودیت شامل آن‌ها نمی‌شود چون هنوز مجبور به استفاده از سیستم ۳۲ بیتی هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.