۰

امکان برقراری تماس و دسترسی به خط تلفن ثابت از طریق پیام‌رسان گپ ایجاد می‌شود

بازدید 968

مدیرعامل پیام‌رسان گپ خبر از همکاری جدیدی با شرکت مخابرات ایران می‌دهد. «مهدی انجیدنی» اشاره می‌کند که این همکاری در دو لایه انجام خواهد شد. لایه اول مربوط به دسترسی مشترکان شرکت مخابرات به خدماتی مانند پرداخت قبوض، ثبت نام برای دریافت تلفن ثابت و سایر خدمات الکترونیکی اینچنینی خواهد بود اما لایه دوم، مربوط به برقراری یا دریافت تماس با تلفن ثابت از طریق پیام‌رسان گپ است.

انجیدنی خبر می‌دهد که پیام‌رسان گپ در ماه‌های گذشته جلسات مختلفی با شرکت مخابرات ایران داشته است و بر همین اساس، قرار است در آینده نزدیک کاربران تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، بتوانند تماس‌های خود را از طریق پیام‌رسان گپ دریافت کنند. او همچنین در مورد زمان ارائه این خدمات به دیجیاتو می‌گوید: «لایه اول خدمات الکترونیکی برای مشتریان شرکت مخابرات ایران تا حدود یک ماه دیگر اجرایی می‌شود و این مسئله از نظر فنی نیز چالشی پیش روی ما قرار نمی‌دهد.»

 

با این حال او در خصوص لایه دوم خدمات که شامل برقراری تماس بین تلفن ثابت و این پیام‌رسان است، به مسئله قانون‌گذاری اشاره می‌کند و می‌گوید:

«این رویکرد نیز با چالش فنی رو به رو نیست اما در زمینه قانون‌گذاری، مجوز باید از رگولاتوری دریافت شود و در حال برگزاری جلساتی با معاون وزیر ارتباطات [رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی] هستیم. پیش‌بینی ما این است که بتوانیم همه خدمات الکترونیکی و تماس بین خطوط ثابت و پیام‌رسان گپ را تا پیش از پایان سال به کاربران ارائه کنیم. به این شکل مشترکان تلفن ثابت مخابرات در تعطیلات نوروز و هنگام سفر می‌توانند تماس‌های خطوط ثابت خود را دریافت کرده یا با این خطوط تماس برقرار کنند.»

«سید مجید صدری»، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ساعاتی پیش در توییتر خود خبر از همکاری با پیام‌رسان گپ داده و گفته بود: «امروز در راستای گسترش ارائه خدمات و همکاری با کسب و کارهای نوین، توافق نامه‌ای بین مخابرات ایران و پیام رسان گپ امضاء شد و به زودی خدمات متنوع مخابراتی پرداخت قبوض، ثبت نام و خدمات الکترونیک تلفن ثابت و خدمات ارزش افزوده بر بستر گپ فراهم می شود.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.