۰

بیش از ۸۸ درصد مردم ایران از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند

بازدید 1498

آمار نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایران به بیش از ۸۸ درصد رسیده است و بیش از ۶۰ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

دسترسی آسان به اینترنت و همه‌گیر شدن موبایل‌های هوشمند باعث شده تعداد کاربران اینترنت موبایل رشد صعودی داشته باشد. تعداد کابران ایرانی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند، تا پایان سال ۹۶ حدود ۵۳ میلیون نفر اعلام شده بود؛ اما جدیدترین آمار مصرف اینترنت در ایران نشان می‌دهد این تعداد به بیش از ۶۰ میلیون نفر رسیده است. این امر نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت موبایل، طرفداران بیشتری نسبت به اینترنت ثابت و شرکت‌های اینترنتی دارد.

طبق آمار ارائه‌شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۷۲ میلیون و ۹۴۱ هزار نفر در ایران از اینترنت پهن باند استفاده می‌کنند که از این تعداد، بیش از ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار نفر مشترک اینترنت پهن باند ثابت (ADSL) و بیش از ۶۰ میلیون و ۵۳ هزار نفر کاربر اینترنت پهن باند موبایل هستند.

بر اساس آمار منتشرشده ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت ۱۵.۷۰ درصد، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند موبایل ۷۳.۱۶ درصد و ضریب کلی نفوذ اینترنت پهن باند ایران به ۸۸.۸۶ درصد رسیده است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، طبق نمودارهای منتشرشده از سوی سازمان تنظیم مقررات، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت یا همان ADSL به‌صورت خطی و رو به رشد بوده و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار یا همان اینترنت موبایل با شیب بیشتری رشد داشته است.

تصویر زیر نیز نموداری از مقایسه‌ی فناوری‌های دسترسی به اینترنت پهن باند را نشان می‌دهد. طبق این آمار اینترنت موبایل و فناوری‌های ۳G و ۴G با ۸۲ درصد در رده‌ی نخست قرار دارند. پس از فناوری نسل سوم و چهارم موبایل، ۱۲درصد کاربران به اینترنت ADSL دسترسی دارند، سه درصد به اینترنت وای فای و دو درصد از طریق TD-LTE به اینترنت وصل می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.