۰

حمایت جدی دولت دوازدهم از استارتاپ ها در سال ۹۷

بازدید 1325

دکتر حسن روحانی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی به سیاست‌های جدی دولت برای حمایت از استارتاپ‌ها در سال ۹۷ اشاره کرد. رئیس جمهور کشورمان در این نشست گفت: تعداد زیادی از استارتاپ‌های جدید به دست افرادی راه اندازی شده است که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند و به کشور بازگشته‌اند. ما در سال آینده از این قشر حمایت خواهیم کرد.

 

 

 

دکتر روحانی در پاسخ به سؤالی در مورد اقتصاد غیرنفتی و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت، بیان کرد: گام به گام باید از نفت خام فاصله بگیریم و به صادرات بنزین و گاز برسیم. اما باید اتکای بودجه کشور به نفت خام را نیز کاهش دهیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: به ویژه در بودجه جاری باید به این موضوع توجه شود. یعنی اتکا کشور عمدتا باید به مالیات باشد، اما نباید به قشری که مالیات می‌پردازند، فشار بیاوریم.

روحانی تشریح کرد: باید به افرادی که مالیات پرداخت نمی‌کنند، توجه کنیم. باید پرداخت مالیات را گسترش دهیم و همه باید مالیات بپردازند.

ریاست جمهوری تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم مالیات قانونی خود را بپردازیم و نباید استثنایی قائل شویم. چنانچه دستگاهی مالیات بدهد ولی بقیه مالیات نپردازند یعنی رانت و اقتصاد ناسالم.

رئیس دولت دوازدهم افزود: دولت یازدهم و دوازدهم نیز اتکای خود به درآمدهای نفتی را کم کرده است.

روحانی در  ادامه در پاسخ به سوال خبرگزاری الاتجاء در مورد پروژه غرب درباره  قدس، گفت: دولتی که در حال حاضر در واشینگتن سرکار است با دولت‌های گذشته تفاوت دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه در کاخ سفید فردی تاثیرگذار و صهیونیست بر سرکار است، بی‌ شک در مسائل منطقه و جهان تاثیر می‌گذارد.

دکتر روحانی تصریح کرد: اسرائیل فکر می‌کند اکنون که ترامپ و کوشنر کنار آنها هستند و در کشور عربستان نیز افرادی که پختگی کافی ندارند، حضور دارند، می‌تواند از این موضوع بر علیه ایران، قدس و منطقه استفاده کند. البته این فکری اشتباه است.

وی افزود: در این فرصت ترامپ بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند و با مقابله تمام کشورها مواجه می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: با گذشت زمان، حکام ریاض پی خواهند برد که مسیرشان نادرست است و تمام تلاشی که کردند تا داعش بر سوریه و عراق مسلط شود نتیجه‌اش چه شد؟ تمام کوششی که کردند یمن را در اختیار بگیرند به کجا رسیدند؟ اگر فردی در منطقه فکر کند اسرائیل دشمن ایران و دوست کشورهای منطقه است، فکر اشتباهی کرده است.

دکتر حسن روحانی گفت: عملکرد اسرائیل نشان می‌دهد که آنها دشمن تمام کشورهای منطقه هستند. بنابراین  ما دلمان می‌خواهد رژیم عربستان سر عقل بیاید و منافع مردم خود و مسلمانان را در نظر بگیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.