۰

جدیدترین گجت های دنیای تکنولوژی که در حسرت داشتن آنها خواهید ماند!

بازدید 1124

در این مقاله اختراعات جدید فناوری را که به زودی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت، معرفی می کنیم؛ فناوری‌هایی مانند عینک‌های درمانی و تخته‌های هوشمند.«کرادوفاندینگ» یا برنامه‌های تامین مالی جمعی، برنامه‌هایی هستند که در آن‌ها بودجه‌ی یک تحقیق، کسب و کار و یا استارت‌آپ از طریق مشارکت مالی جمعی افراد زیادی تأمین می‌شود. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کمپین‌های تامین مالی در حال پیشرفت بر بستر وب هستند. برای مثال اگر سری به سایت‌های کیک‌استارتر یا ایندی‌گوگو که پیشگامان این سبک تأمین مالی هستند بزنید، صدها پروژه عجیب و غریب و حتی بی‌مصرف پیدا می‌کنید که برای مشارکت افراد به نمایش گذاشته شده‌اند. البته در این میان تعدادی پروژه واقعی و جدی هم به چشم می‌خورد.

ما در این سایت ها و در میان انواع پروژه‌ها چرخی زدیم و پروژه‌های غیرمعمول، بلندپروازانه و هیجان‌انگیزِ این هفته را برای شما جمع آوری کردیم تا به طور خلاصه با اختراعات جدید فناوری آشنا شوید.

کوارتز؛ بطری آبی که خودش را تمیز می‌کند

حتما بارها تجربه داشتید که بطری‌های آب شما هم پس از چند روز بو می‌گیرند و مزه بدی پیدا می‌کنند.

کوارتز، بطری جدیدی است که از نور UV-C (پرتوی فرابنفش C یا موج کوتاهی که کاملاً توسط لایه ازون و جو زمین جذب می‌شود) برای حذف آلودگی‌های زیست محیطی (تا ۹۹.۹ درصد) از آب و سطح خود بطری استفاده می‌کند و قابل استفاده مجدد است. به عبارت دیگر احتمال دارد که آبی که شما از بطری می‌نوشید، حتی تمیزتر از آبی باشد که وارد آن شده است.

نور UV-C LED، در طیف ۲۸۰نانومتر کاملا قابل انتشار است. این طول موج در واقع طیف ایده‌آلی برای ریشه کن شدن باکتری و ویروس توسط نور است.

فعالسازی و استفاده از این فناوری بسیار ساده است. کافی‌است دکمه روی در بطری را لمس کنید. نور فرابنفش از این نقطه وارد شده و شروع به حذف باکتری‌ها و ویروس‌های مضر و بوساز می‌کند.

قابلیت خالص‌سازی این بطری به شکل اتوماتیک هر چهار ساعت یک بار فعال می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هم بطری و هم محتویات آن همیشه تازه و تمیز باقی می‌ماند.

قطعا بطری‌های کوارتز در میان اختراعات جدید فناوری اولین محصولاتی نیستند که از این فناوری ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند. نور فرابنفش مدت‌هاست به عنوان یک عامل ضدعفونی‌کننده در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، استخرها و تجهیزات تصفیه‌ آب آشامیدنی در سراسر جهان به کار می‌رود. این نور بدون عوارض جانبی و سختی‌هایی که معمولا تصفیه‌های شیمیایی به همراه دارند، مواد را ضدعفونی می‌کند.

ترکیب آب با نور فرابنفش با طول موج پایین، DNA باکتری‌های موجود در بطری را به شکل موثری تخریب می‌کند و در نتیجه آن‌ها نمی‌توانند تقسیم شوند و تولید مثل کنند.

تارو؛ پایه‌ دوربین با قابلیت پیگیری خودکار

همین چند سال پیش بود که برای یافتن پایه عکاسی مناسب برای نیازهای خودتان، باید وقت زیادی می‌گذاشتید و تمام بازار را زیر و رو می کردید، اما این روزها بازار پر از تجهیزات دوربین عکاسی است و برای هر فیلم‌ساز، پایه‌ای مخصوص و منحصر به فرد وجود دارد.

فرقی ندارد که شما فیلمبرداری حرفه‌ای باشید که به دنبال دوربین رد (Red Camera) پنجاه هزار دلاری می‌گردد، یا یک فرد مبتدی ولی خلاق که می‌خواهید با تلفن هوشمند خود ویدیودهای بهتری بسازید؛ در هر صورت می‌توانید در بین پایه‌ها و تجهیزات مختلف، گجتی را پیدا کنید که برای شما طراحی شده است.

«تارو» جدیدترین محصولِ بازار تجهیزات دوربین است و برای دنبال کردن حرکات (حتی بدون اپراتور انسانی) طراحی شده است.

راز توانایی‌های این محصول در ترکیب نوار فرابنفش و ماژول ردیابی (M1) است که این ترکیب از یک دوربین فرابنفش نیز بهره می برد. سازندگان این دستگاه در صفحه خود در وب‌سایت کیک‌استارتر بیان کرده‌‌اند:

این نوار و ماژول با یکدیگر مرتبا در حال شناسایی بخش‌هایی از قاب هستند که در آن‌ها رخدادی در حال اتفاق افتادن است و بلافاصله پس از این شناسایی، مکان تقریبی شئ مورد نظر را نیز تعیین می‌کنند. سپس یک الگوریتم قدرتمند یادگیری، جایگیری زیرمجموعه (غیردقیق) را حذف کرده و مکان دقیق شئ را مشخص و علامت‌گذاری می‌کند. نتیجه این مراحل، تعادلی بی‌نقص میان کاربرد و دقت مجموعه است.

آرشی‌اسکچ؛ ابزار طراحی داخلی

با این که امروز صدها نرم‌افزار و برنامه تخصصی ِ طراحی داخلی وجود دارد، طراحی یک اتاق و ساختن نسخه‌ای خلاق و مجازی که بتوان در طراحی‌ها استفاده کرد، کار ساده‌ای نیست. اگر تجربه طراحی یک ماکت اتاق در برنامه Sketchup گوگل را داشته‌اید، این مسئله را بهتر درک می کنید.

از طرفی اگر متخصص طراحی ساختمان نیستید، نسخه دیجیتال طراحی احتمالا به کار شما نخواهد آمد. اما با این فناوری جدید، شاید اصلا لازم نباشد برای ساخت و ویرایش ماکت، مهارت‌های تخصصی یا طراحی‌ حرفه‌ای بلد باشید!

آرشی‌اسکچ ابزاری است که با مجموعه حسگرهایی که در آن تعبیه شده است می توانید آن را به گوشی هوشمند خودتان وصل کنید و با استفاده از یک نرم‌افزار کمکی، یک نسخه مجازی از خانه‌ خود بسازید. سازندگان این ابزار می‌گویند:

حسگرها را به تلفن هوشمندتان وصل کنید؛ نرم‌افزار را باز کنید و گوشه‌های اتاق را علامت بگذارید. به همین سادگی! این ابزار فاصله میان هر یک از گوشه‌ها را اندازه‌گیری کرده و مدل مجازی، دوبعدی و سه‌بعدی را در عرض چند دقیقه به شما می‌دهد.

حالا در این محیط، دست شما کاملا در انتخاب و گذاشتن بافت، رنگ و وسایل در ماکت آزاد است.

امپاور می؛ مشاور واقعیت افزوده

هرکدام از ما در طول روز تعاملات اجتماعی بسیاری داریم که ساده و پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسند، اما برای افرادی که در طیف اوتیسم قرار می‌گیرند، همین ارتباط‌های اجتماعی ساده، به شدت دشوار هستند. لوک دورمهل، از وب‌سایت Digital Trends در این خصوص می‌گوید:

چالش‌های افراد اوتیستیک پس از بروز اولیه در دوران کودکی، در سنین مدرسه و پس از آن در محیط کار، دشواری‌های بسیاری را برای فرد مبتلا به وجود می‌آورد.

استارت‌آپی به نام Brain power، برای کمک به این افراد راه حل جالبی ارائه داده است. سیستم پیشنهادی از سوی این استارت آپ Empower me نام دارد. این وسیله در قالب اولین عینک هوشمندِ مخصوص افراد اوتیستیک به بازار آمده است.

استارت آپ Brain Power در خصوص محصول خلاقانه‌اش می گوید:

این فناوری که کمی شبیه نسخه‌های پیشین نرم‌افزارهای «تمرینات ذهنی» است، در واقع به شکل یک مشاور و مربی دیجیتال عمل می‌کند. بر روی Google Glass (عینک‌های الکتریکی مخصوص پخش شرکت گوگل) کار می‌کند و بازی‌های مختلفی را برای یادگیری مهارت های مهم زندگی به افراد اوتیستیک ارائه می‌دهد.

دکتر ند سهین، بنیان‌گذار و مدیر این استارت‌آپ در مصاحبه با وب‌سایت Digital Trends عنوان کرد:

بعضی از چالش‌هایی که افراد مبتلا به اوتیسم با آن روبرو هستند، عبارت‌اند از درک احساسات دیگران، خیرگی به چهره، زبان، مهارات گفت‌و‌گوی مفهوم‌محور، کنترل رفتاری و رشد شناختی کلی و بسیاری از مشکلات دیگر. حال، نرم‌افزارهای ما با ارائه بازی هایی افراد را درگیر می‌کند. این نرم افزارها بر روی عینک‌های هوشمند قابل پخش هستند و برعکس تبلت یا گوشی تلفن، افراد در هنگام استفاده از این ابزار به بالا نگاه می‌کنند؛ در نتیجه فرد اوتیستیک تا حدودی به ارتباط و تعامل اجتماعی نیز تشویق می‌شود.

تخته اسکیت استارک؛ تخته الکترونیکی بدون راهنما (کنترلگر)

نسل بشر در حال تجربه عصر طلایی تکنولوژی سواری‌ها است. در سال‌های اخیر، موتورهای الکتریکی کوچک‌تر و قوی‌تر شده‌اند و اندازه باتری‌ها کم‌تر و تراکم قدرت آن‌ها نیز بیشتر شده است. این دو تحول، انقلابی در ابزارهای حرکتی شخصی به وجود آورده‌اند. کم‌کم تعداد سواری‌ها از کنترل و ردیابی خارج می‌شود و روز به روز، ابزارهای حرکتی عجیب‌تر و خلاقانه‌تری به وجود می‌آیند.

آخرین نسل از این تحولات تکنولوژیک، تخته اسکیت استارک است؛ تخته سواری که منحصرا برای اسکیت‌سواران طراحی شده است. این تخته، ویژگی‌های مخصوصی دارد که سفرهای کوتاه را تسهیل می‌کند. اولین و مهم‌ترین این ویژگی‌ها این است که تخته استارک نیاز به کنترلگر دستی ندارد. برای استفاده از آن کافی است سوار شوید و وزنتان را به جلو متمایل کنید؛ حسگرهای فشار تخته، این حرکت را دریافت می‌کنند و به شکل خودکار و با توجه به جهت خم شدن بدن، حرکت را شتاب می‌دهند یا کند می‌کنند. این تخته همچنین برای حمل و نقل آسان و امن در شب، دسته‌های داخلی و نورهای راهنما دارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.