۰

صدور پروانه برای فعالیت ۲ شرکت خصوصی پست طی روزهای آینده

بازدید 1338

 محمد جوادآذری جهرمی صبح امروز در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، با اشاره به کاهش تصدی گری وزارت ارتباطات و واگذاری شرکت های زیرمجموعه، اظهارداشت: تنها شرکتی که به صورت کامل و مستقیم زیرنظر این وزارتخانه قرار دارد، شرکت ارتباطات زیرساخت است.

 

 

 

جهرمی اضافه کرد: هر چند این واگذاری از نوع خصولتی بوده، اما این وزارت سعی دارد تا جایی که ممکن است، کمترین میزان تصدی گری را در این زمینه داشته باشد. وی افزود: براساس تکالیف برنامه ششم، باید حجم بازار حوزه ارتباطات در کشور رشد ۲٫۵ برابری را تجربه کند، اما در سویی دیگر، آنچه در دنیا وجود دارد با این روند متفاوت است زیرا در دنیا شتاب رشد چندین برابری در حال رخ دادن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقتصاد دیجیتال گفت: انقلاب صنعتی چهارم در دنیا در حال رخدادن است و اقتصاد دیجیتال پیش برنده اقتصاد دنیا خواهد بود. جهرمی ادامه داد: همانطور که عملکرد سایر کشورها نشان می دهد در دنیا اکثر کشور ها، آینده اقتصاد خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که اقتصاد دیجیتال در درآمد و اقتصاد آنها سهم عمده ای را دارا باشد.

وی اظهارداشت: این در حالی است که در اقتصاد ایران همچنان تکیه بر درآمدهای اقتصاد سنتی پابرجا است و اگر بررسی و تحقیق جامعی انجام شود، رابطه معناداری میان اقتصاد دیجیتال و رشد GDP به دست خواهد آمد.

وزیر دولت دوازدهم ادامه داد: مهم‌ترین پیام اقتصاد دیجیتال ترکیب بخش های مختلف است که زیرساخت آن فناوری اطلاعات است. جهرمی افزود: زیرساخت و چارچوب لازم برای معرفی و حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال وجود دارد زیرا اگر در این مسیر حرکت نکنیم، اقتصاد کشور را از دست خواهیم داد، البته همچنان برخی نگاه های ضد فناوری و تکنولوژی در کشور وجود دارد که اگر اصلاح نشود و از این ظرفیت استفاده نشود، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

صدور پروانه فعالیت دو اپراتور خصوصی پست

وی در ادامه درباره برنامه های وزارتخانه در زمینه کاهش تصدی گری اظهارداشت: در جهت حرکت در این مسیر، طی چند روز آینده، پروانه فعالیت دو اپراتور خصوصی پست ارائه خواهد شد و پیش بینی می شود درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی فعلی حوزه پست در کمتر از یکسال به دو برابر برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین برای نخستین بار در کشور، ظرفیت ترانزیت داده ایران در حوزه جنوب به شمال فعال شد و موفق به عقد قرارداد ۳۰۰ گیگ ترانزیت جنوب به شمال بودیم.

وی درباره شاخص رقابت پذیرای گفت: این شاخص در دو حوزه سهولت کسب و کار و سرمایه گذاری با مشکلاتی همراه است، زیرا شروع یک کسب و کار زمان بر است و ضعف قوانین نیز وجود دارد. جهرمی ادامه داد: همچنین سنگ اندازی هایی بر سر راه تاسیس و را اندازی یک استارتاپ وجود دارد که در نهایت اغلب آنها به نتیجه نمی رسد.

وزیر ارتباطات با اشاره به طرح رجیستری بیان داشت: تعرفه گوشی های موبایل در گمرک در حال حاضر ۵ درصد است اما باید به این نکته توجه کرد که موبایل جزء اقلام ضروری خانواده ها نیست و جزء شاخصه های تورم هم نیست و جزء اقلام لوکس قرار دارد که به نظر من در ابتدای امر باید این موضوع اصلاح شود.

آذری جهرمی بیان داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده هم این کالا را جز کالاهای حمایتی خود نمی‌داند که بازار آن را کنترل کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: برنامه ما برای کاهش قاچاق اجرای طرح رجیستری است زیرا با واردات قاچاق ما حاکم بر بازار خودمان نخواهیم بود. در عرصه های مختلف در کشور با قاچاق مواجه هستیم، ولی ما در این بخش مبارزه با آن را با مجموعه های مختلف از جمله گمرک و وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز کردیم.

وی در واکنش به اینکه طبق اعلام، گوشی های آیفون به عنوان اولین گوشی ها مشمول طرح رجیستری است، با توجه به اینکه آیفون در ایران نمایندگی ندارد، مردم باید در این رابطه چه اقدامی کنند و آیا نباید اقدام به خرید گوشی آیفون کنند، اظهارداشت: تاکنون الزامی برای اینکه شرکت سازنده نمایندگی در ایران داشته باشد، از سوی وزارت صمت وجود نداشته و تمام تجهیزات و ساخت شرکت آیفون اعم از موبایل و تبلت شامل طرح رجیستری می شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.