۰

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با طراحی نسل قبل و قوی‌ترین پردازنده دنیای موبایل رونمایی شدند

بازدید 1382

اپل از دو گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با طراحی مشابه نسل قبل و به همراه قوی‌ترین پردازنده‌ی دنیای موبایل رونمایی کرد.

 

اپل از دو گوشی جدید خود با نام‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، مشکی و طلایی رونمایی کرد. پوشش پشت و جلوی این گوشی‌ها از جنس شیشه‌ است و از طراحی بسیار مشابه نسبت به نسل قبل بهره می‌برند. آیفون ۸ از یک دوربین در پشت و آیفون ۸ پلاس دارای دو دوربین در پشت است. مهم‌ترین تغییر ظاهری در آیفون‌های جدید جایگزینی فلز نسل قبل به شیشه در نسل جدید است. آپل از سال ۲۰۱۴ و زمان رونمایی از آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس تا به امسال از طراحی یکسانی در آیفون‌های خود بهره برده است.

اپل می‌گوید برای آنکه رنگ متفاوت و منحصر به فردی را در آیفون‌های جدید شاهد باشیم از ترکیب ۷ لایه مختلف در این گوشی‌ها بهره برده است. هر دو گوشی نیز ضد آب و ضد گرد غبار هستند.

آیفون جدید به اسپیکر استریو مجهز شده است که ۲۵ درصد صدای بلدتری نسبت به آیفون ۷ دارد.

 اپل ادعا می‌کند که آیفون‌های جدید به قوی‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی دنیا مجهز شده‌اند. این پردازنده گرافیکی بخشی از SOC  جدید اپل با نام A11 Bionic است. این سیستم روی یک چیپ دارای ۶ هسته‌ی پردازشی CPU است و در مجموع ۴.۳ میلیارد ترانزیستور دارد. بخش CPU در A11 داری ۲ هسته‌ی قدرتمند است که نسبت به نسل قبل ۲۵ درصد سریع‌تر عمل می‌کنند و ۴ هسته‌ی کم مصرف و کم‌توان نیز نسبت به هسته‌های کم‌مصرف A10 حدود ۷۵ درصد سریع‌تر پردازش می‌کنند. بخش GPU در A11  سی درصد سریع‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند.

اما دوربین آیفون‌های جدید چه تغییری کرده است؟ در آیفون ۸ همچنان از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که به گفته‌ی اپل سنسور جدید با فیلتر رنگی جدیدی است. این در حالی است که آیفون ۸ پلاس همچنان از ترکیب دو حسگر در پشت گوشی بهره برده است که هر دو ۱۲ مگاپیکسلی هستند. یکی از حسگرها لنز واید با F1.8  دارد و دیگری تله‌فوتو با  F2.8  است. اپل یک قابلیت نرم‌افزاری جدیدی را نیز به دوربین آیفون‌ها اضافه کرده که از آن با نام Portrait Lighting یاد می‌کند و در آن نور برای خلق پرتره‌های جذاب تنظیم می‌شود.

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به دلیل استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای حالا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و اپل از بلوتوث ۵ در این گوشی‌های پشتیبانی می‌کند.

اپل صفحه‌ نمایش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را نیز بهبود داده است و قابلیت True Tone را به آن‌ها اضافه کرده که پیش از این در آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی استفاده شده بود و در آن نور صفحه نمایش بر اساس نور محیط با دقت بسیار بهتری در مقایسه با نسل قبلی تنظیم می‌شود و به موجب آن رنگ‌ها دقیق‌تر به تصویر در می‌آیند.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.