۰

گلکسی نوت ۸ سامسونگ معرفی شد؛ دوربین دوگانه، رم ۶ گیگابایتی

بازدید 1831

پس از یک سال انتظار، سامسونگ لحظاتی پیش با معرفی گلکسی نوت ۸ به شایعات و گمانه‌زنی‌های بی‌شمار مربوط به این گوشی پایان داد.سامسونگ دقایقی پیش و در جریان رویداد اختصاصی Unpacked که در شهر نیویورک در حال برگزاری است، کهکشانی هشتم از خانواده‌ی فبلت‌های پرچم‌دار خود را با نام گلکسی نوت ۸ به جهانیان معرفی کرد.

 

 

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، گلکسی نوت ۸ نخستین گوشی هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که از دوربین دوگانه بهره می‌برد؛ چرا که کره‌ای‌ها پیش از این گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ را برخلاف روند حاکم بر بازار گوشی هوشمند، با یک دوربین روانه‌ی‌ بازار کردند. دوربین اصلی نوت ۸ از دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنزهای واید و تله‌فُتو با نسبت کانونی f/1.7 بهره می‌برد که با چینش افقی در پنل پشت دستگاه قرار گرفته‌اند.

دوربین اصلی گلکسی نوت ۸ امکان زوم اپتیکال سه برابری نیز دارد و می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه و فول‌ اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه ضبط کند. کره‌ای‌ها علاقه‌مندان تصاویر سلفی را فراموش نکرده‌اند و فبلت پرچم‌دار خود را همانند گلکسی اس ۸ به دوربین سلفی با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنزی با نسبت کانونی f/1.7‌ مجهز کرده‌اند. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن QHD است.

 

 

گلکسی نوت ۸ از همان زبان طراحی برادران سری اس خود بهره می‌برد و بدنه‌ی آن از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و با کسب گواهی IP68، در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. سامسونگ باز هم حسگر اثر انگشت را در پنل پشتی گوشی و در کنار مجموعه‌ی دوربین جای داده است؛ اما این بار به دلیل آنکه فلش بین دوربین و حسگر قرار دارد، احتمال لمس تصادفی پوشش دوربین به‌جای حسگر اثر انگشت بسیار کاهش خواهد یافت.سامسونگ نمایشگرهای Inifinity Display با حاشیه‌های بسیار باریک را برای نخستین بار در گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس استفاده کرد و اکنون فبلت گلکسی نوت ۸ را نیز به چنین نمایشگری مجهز کرده است. سامسونگ برای گلکسی نوت ۸ نمایشگری ۶.۳ اینچی با لبه‌های خمیده و رزولوشن ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل در نظر گرفته که بیش از ۸۳ درصد پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد و تراکم تصویر ۵۲۲ پیکسل‌ بر اینچ به ارمغان می‌آورد. مانند پرچم‌داران دیگر سامسونگ در سال ۲۰۱۷، گلکسی نوت ۸ از پنل سوپر امولد با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ استفاده می‌کند.

قلب تپنده‌ی گلکسی نوت ۸ همانند اس ۸ و اس ۸ پلاس، تراشه‌ی بالارده، اختصاصی و ۱۰ نانومتری سامسونگ موسوم به اکسینوس ۸۸۹۵ است که از هشت هسته‌ی پردازشی، شامل ۴ هسته‌ی قدرتمند و سفارشی‌شده‌ی سامسونگ با نام اکسینوس M2 و فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بهره می‌برد. واحد پردازش گرافیکی این پردازنده، مدل Mali-G71 MP20 است که با کنترلر حافظه‌ی رم LPDDR4x و پردازنده‌ی مرکزی آن مجتمع شده است. البته کره‌ای‌ها فبلت جدید خود را در بازار چین و آمریکا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام روانه‌ی بازار خواهند کرد.

 

 

 

همانند گذشته، یکی از اجزای مهم و جدایی‌ناپذیر گلکسی نوت ۸، قلم اس‌پن آن است. نوک این قلم تنها ۰.۷ میلی‌متر ضخامت دارد و تا ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص می‌دهد. در کنار قابلیت‌های متعددی مانند یادداشت‌برداری، ثبت اسکرین‌شات در ابعاد دلخواه و ساخت تصاویر متحرک، امکان ترجمه‌ی متون به ۷۱ زبان زنده‌ی دنیا، تبدیل واحد‌های پول، وزن و … نیز به کاربر می‌دهد. با خارج‌ کردن اس‌پن، امکان یادداشت‌برداری آنی روی نمایشگر همیشه‌روشن گوشی نیز فراهم شده است.

گلکسی نوت ۸ برخلاف برادران سری اس خود از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و سامسونگ آن را در سه نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با امکان ارتقاء از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو‌ اس‌دی روانه‌ی بازار خواهد کرد. سامسونگ برای پیش‌گیری از هرگونه مشکل احتمالی، ظرفیت باتری را نسبت به فبلت بداقبال گلکسی نوت ۷ کاهش داده و نمونه‌ای ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته است.

سامسونگ فبلت بالارده‌ی جدید خود را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۱.۱ نوقا و رابط کاربری انحصاری خود موسوم به Samsung Experience روانه‌ی بازار خواهد کرد. با توجه به خمیده‌ بودن کناره‌های نمایشگر، قابلیت اج‌پنل سامسونگ در گلکسی نوت ۸ نیز حاضر است تا بتوانید از تمام پتانسیل نمایشگر این فبلت بهره بگیرید؛ ضمن اینکه دستیار صوتی دیجیتال سامسونگ، موسوم به بیکسبی نیز نوت ۸ را همراهی می‌کند.

سامسونگ امکان پیش‌سفارش گلکسی نوت ۸ را از یک روز بعد از رونمایی آن فراهم کرده است؛ اما عرضه‌ی رسمی آن از تاریخ ۲۴ شهریور آغاز خواهد شد. سامسونگ نوت ۸ را در دو رنگ مشکی و خاکستری ارکیده در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد؛ اما در بازار سایر نقاط جهان در دو رنگ طلایی و آبی در دسترس خواهد بود. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قیمت این فبلت در دسترس نیست.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.