۰

فاز نخست اتصال فیبر نوری به منازل به بهره‌برداری رسید

بازدید 1239

فاز نخست شبکه دسترسی به فیبر نوری در منازل صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.با توجه به تحول سریع و رو به رشد سرویس‌های ارتباطی، دیگر سیم مسی به دلیل محدودیت‌هایی از جمله فاصله، هزینه بالا در اجرا و نگهداری و نیز مقاومت کم در برابر پوسیدگی، گزینه مناسبی برای انتقال اطلاعات به شمار نمی‌آید. بر این اساس رویکرد جدیدی از سوی شرکت‌های مخابراتی در دنیا برای استفاده از فیبر نوری در ارائه خدمات شبکه دسترسی به اینترنت در نظر گرفته شده است.فناوری فیبر نوری با پهنای باند بالا و متقارن که سرعت یکسان آپلود و دانلود اطلاعات را برای کاربر فراهم می‌کند، می‌تواند بهترین گزینه برای رفع نیازهای ارتباطی دهه‌های آینده باشد.

این فناوری به صورت نامحدود سرعت تبادل اطلاعات را ممکن می‌کند و توانایی انتقال اطلاعات در فاصله ۶۰ کیلومتر و حتی بیشتر را بدون افت کیفیت دارد.

بر این اساس امروز نیز شرکت مخابرات ایران مرحله نخست اتصال فیبر نوری به منازل را بهره‌برداری کرد.

در این مراسم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز مخابرات شهید فرد اسدی تهران برگزار شد، شبکه دسترسی فیبر نوری (FTTH) با نام تجاری تانوما در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه و کرج آغاز به کار کرد.

هم‌اکنون بیش از ۱۳۰ میلیون خانه در سراسر جهان از فناوری FTTH بهره‌ می‌برند و تعداد مشترکان این سرویس تا پایان سال ۲۰۱۶ در دنیا به ۸۸۴۴ میلیون نفر رسیده است.

مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و FK، بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین، آموزش از راه دور و تلفن تصویری به همراه اینترنت فوق سرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزار از جمله سرویس‌هایی است که طبق اعلام، قرار است بر روی این شبکه به مردم ارائه شود.

بر اساس برنامه در نظر گرفته شده در فاز نخست در شهر تهران ۲۴۵ هزار پورت، در شهر اصفهان ۸۵ هزار پورت، در مشهد ۸۰ هزار پورت، در شیراز ۶۱ هزار پورت، در خوزستان ۶۱ هزار پورت، در کرج ۲۸ هزار پورت و در کرمانشاه ۲۰ هزار پورت فیبر نوری آماده واگذاری به متقاضیان است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.