۰

سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۸ امنیت پایینی دارد

بازدید 1066

گلکسی اس ۸ سامسونگ یک گوشی‌ فوق‌‌العاده است؛ اما مشکلاتی هم دارد که یکی از آن‌ها سیستم تشخیص چهره‌ی این محصول است.با وجود اینکه گلکسی اس ۸ امکانات جدید و جذابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما بزرگ‌ترین مشکل این دستگاه نرم‌افزار تشخیص چهره‌ی آن است.‌

سامسونگ سیستم تشخیص چهره را به‌عنوان یک روش بسیار مناسب برای باز کردن قفل دستگاه معرفی کرده است؛ اما در عین حال به این مورد هم اشاره کرده که امنیت این روش نسبت به سایر روش‌های موجود کمتر است. در حقیقت هنگامی که بخواهید سیستم تشخیص چهره را در گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس خود فعال کنید، یک پیام به شما نمایش داده می‌شود که در آن نوشته شده است امنیت استفاده از این روش نسبت به روش‌های دیگر مثل سنسور اثر انگشت، اسکنر عنبیه‌ یا کد امنیتی چندان بالا نیست.‌

چند هفته قبل یکی از دارندگان گلکسی اس ۸ موفق شده بود با استفاده از عکس خود، سیستم تشخیص چهره‌ی این گوشی را دور بزند. پس از این اتفاق، کمپانی سامسونگ نرم‌افزار گلکسی اس ۸ را به‌روزرسانی کرد تا امکان باز کردن قفل دستگاه با استفاده از عکس کاربر فراهم نباشد.

اگرچه نرم‌افزار سیستم تشخیص چهره‌ی گلکسی اس ۸ هم‌اکنون بهبود یافته است؛ اما این قابلیت همچنان امنیت بالایی ندارد.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که هنگام راه‌اندازی اولیه‌ی گلکسی اس ۸، سیستم تشخیص چهره به‌عنوان اولین گزینه برای حفاظت از گوشی به کاربر پیشنهاد داده می‌شود.

به عبارت دیگر سیستم تشخیص چهره‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس امنیت بالایی ندارد؛ ولی سامسونگ باز هم کاربر را به استفاده از این قابلیت تشویق می‌کند و این مورد برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان به نظر یک مشکل مهم است.

اینکه گلکسی اس ۸ کاربر را به استفاده از سیستم تشخیص چهره تشویق می‌کند، نمی‌توان یک توصیه‌ی فنی دانست و ما پیشنهاد می‌کنیم در صورت خرید گوشی گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس از روش‌های دیگر برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید. در واقع پیشنهاد می‌شود برای محافظت از اطلاعات خود از سنسور اثر انگشت یا یک کد امنیتی بهره ببرید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.