۰

صندوق‌های الکترونیکی انتخابات دو ناظر دارند

بازدید 1196

دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از آغاز آموزش ناظران شعب اخذ رای خبر داد و گفت: در هر شعبه اخذ رای به ازای هر صندوق، یک و نیم ناظر و در شعب دارای صندوق های الکترونیکی دو ناظر پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی، حسین بحیرایی افزود: روند تعیین و آموزش ناظران برای شعبات اخذ رای در سراسر کشور آغاز شده است و ۱۵ اردیبهشت پایان می‌یابد.
وی ادامه داد: پس از جلسه آموزشی و توجیهی دبیران اجرایی و اعضای کمیته حقوقی هیات‌های عالی استان ها، روند تعیین و آموزش ناظران شعبات اخذ رای در تمامی کشور آغاز شده که بعد از آموزش، آماده حضور در پای صندوق‌های رای خواهند بود.
دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با یادآوری این که به ازای هر صندوق، یک و نیم ناظر در نظر درگرفته شده است، گفت: آموزش ناظران برای اجرای درست وظایف نظراتی از مهم‌ترین امور روزهای پیش رو است که برای این منظور ضمن آموزش حضوری، کتابچه‌های جیبی هم برای مطالعه موردی و یا چک کردن لحظه‌ای وظایف در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
بحیرایی تصریح کرد: برای ناظران صندوق‌های الکترونیک نیز که تعداد آن‌ها محدود است، به ازای هر شعبه دو ناظر پیش‌بینی شده است.
وی به وظایف و دستورالعمل پیش‌بینی شده برای ناظران شعبات اخذ رای اشاره کرد و اظهارداشت: این وظایف در چهار بخش اجرا می‌شود. مرحله اول از شرح وظایف قبل از اخذ رای است که به دو بخش یک روز قبل از شروع اخذ رای و یک ساعت قبل از شروع اخذ رای تقسیم می‌شود. برای هر یک از این موارد، دستورالعمل‌هایی تعیین شده است و ناظران می‌بایست مرحله به مرحله آن را انجام دهند.
دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد: مرحله دوم از وظایف ناظران حین اخذ رای است که از ساعت هشت صبح آغاز و به مدت حداقل ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.
بحیرایی بابیان این که عملکرد ناظران در مرحله سوم، معطوف به شمارش آرا و تنظیم صورت جلسه نهایی خواهد بود، گفت: مرحله چهارم از شرح وظایف تحویل صندوق و ملزومات به وزارت کشور است.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.