۰

سامسونگ به پرداخت ۱۱.۶ میلیون دلار غرامت به هواوی محکوم شد

بازدید 1623

تعدادی از شعبه‌های سامسونگ در چین، در جدیدترین دعوای حقوقی محکوم به پرداخت ۱۱.۶ میلیون دلار غرامت به شرکت هواوی شدند.هواوی اخیرا ادعاهایی حقوقی مبنی بر نقض مالکیت معنوی و پتنت در چین علیه سامسونگ به جریان انداخته است. آخرین خبر از دادگاه مربوط به این دعاوی حاکی از آن است که شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ، محکوم به پرداخت ۸۰ میلیون یوان برابر با ۱۱.۶ میلیون دلار به هواوی شده‌اند.

دادگاه شهر کوانژو سه شعبه‌ی سامسونگ را برای پرداخت مجموع این غرامت محکوم کرده است. این سه شعبه، باید غرامت اعلام‌شده را به شرکت Huawei Device Co Limitedd پرداخت کنند که واحد دستگاه‌های هوشمند هواوی است. خبر اعلام‌شده برای اولین بار در وب‌سایت روزنامه دولتی کوانژو منتشر شده است.

حکم اعلام‌شده، اولین پیروزی هواوی در دعواهای متعددی است که علیه شرکت کره‌‌ای ارائه کرده است. هواوی در ماه می سال گذشته، شکایت‌هایی در دادگاه‌های چین و ایالات متحده‌ی آمریکا علیه سامسونگ به جریان انداخت. این شکایت‌ها در زمینه‌ی نقض پتنت‌های گوشی‌های هوشمند مطرح شده‌اند. سامسونگ نیز در ادامه‌ی این دعواهای حقوقی، شکایتی مشابه به خاطر نقض حقوق مالکیت معنوی علیه هواوی مطرح کرده است.

یک سخنگوی هواوی گفته است که این شرکت از حکم اعلام‌شده توسط دادگاه استقبال می‌کند. از طرفی سامسونگ اعلام کرده است که در خصوص پاسخ به این حکم، پس از بررسی و مرور کامل آن، اعلام نظر خواهد کرد.

شکایت هواوی، شامل ادعای حقوقی علیه شرکت Samsung China Investment Co Limited در کوانژو است. علاوه بر این، شعبه‌هایی در شهرهای هویژو و تیانجین نیز مورد شکایت این شرکت قرار گرفته‌اند. دو شرکت الکترونیکی چینی هم در متن این شکایت مورد خطاب قرار گرفته‌اند. موضوع اصلی دعوای حقوقی، فروش بیش از ۲۰ نوع گوشی هوشمند و تبلت سامسونگ است که طبق ادعای هواوی، قوانین پتنت این شرکت را نقض کرده‌اند. این ادعا، فروش ۳۰ میلیون محصول به ارزش ۱۲.۷ میلیارد دلار را شامل می‌شود. در میان این محصولات، گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ نیز به چشم می‌خورد.

در نهایت دادگاه به پنج شرکت ذکرشده، اعلام کرده است که نقض قوانین کپی‌رایت هواوی را متوقف کنند و علاوه بر آن، سه شعبه سامسونگ را به پرداخت خسارت محکوم کرده است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.