۰

جزئیات طرح تفکیک ترافیک داده اعلام شد؛ ۵۰ درصد تخفیف برای سایت های داخلی

بازدید 1309

همانطور قبلا خواندید اوایل ماه جاری وزیر ارتباطات ضمن اعلام تعرفه شبکه ملی اطلاعات به تمامی اپراتورها تا پانزدهم اسفند ماه فرصت داد تا وضعیت تفکیک اینترنت بین الملل از شبکه داخلی را شفاف سازی کرده و به کاربران اطلاع رسانی نمایند.حالا که به یک قدمی فرصت معین شده رسیده ایم، علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرگزاری فارس اذعان کرده دستورالعمل و جزئیات طرح تفکیک ترافیک داده ابلاغ شده است و از فردا عملیاتی می شود.

بر این اساس اپراتورهای ثابت و سیار ارائه دهنده اینترنت در مرحله نخست موظف اند سایت های دارای ترافیک داخلی را به کاربرانشان اعلام کرده تا مردم بدانند چه تارنماهایی با ۵۰ درصد تخفیف قیمت همراه خواهند بود.

مرحله بعدی که طی ۳ ماه آینده و تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ تکمیل می شود، تکلیف ترافیک هایی که از IXP (مرکز تبادل ترافیک) عبور می کنند را از سایر داده ها روشن می کند. به این معنا که دقیقاً فرآیند تفکیک ترافیک داخلی از خارجی مشخص می شود.

هرچند عمیدیان تاکید دارد که اکنون نیز ترافیک داخلی از خارجی تفکیک شده، اما به علت عدم آمادگی فنی اپراتورها به فرآیندی چند مرحله ای و کمی زمان بر تبدیل گردیده است.

گفتنی است معاون وزارت ارتباطات به مردم توصیه می کند از فردا سرعت بارگذاری و دسترسی به سایت های داخلی را بسنجند و همچنین اگر ۵۰ درصد تخفیف اشاره شده شامل حالشان نشده بود، شکواییه خود را به رگولاتوری اعلام کنند تا با اپراتور خاطی به شدت برخورد شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.