۰

قابلیتی شبیه Stories به اپلیکیشن فیسبوک اضافه می‌شود

بازدید 1593

پس از کپی‌برداری قابلیت Stories از اسنپ‌چت و پیاده کردن آن در اینستاگرام، حال اپلیکیشن فیسبوک نیز به این ویژگی مجهز شده است.فیسبوک چندی پیش با الهام از اسنپ‌چت، قابلیت استوری‌ ۲۴ ساعته را به سرویس اینستاگرام خود اضافه کرد. حال کمپانی فیسبوک که اینستاگرام را در اختیار دارد، ویژگی Storiess را به اپلیکیشن فیسبوک نیز اضافه کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، فیسبوک قابلیت مورد نظر را در سرویس مسنجر خود به‌صورت آزمایشی در کشور لهستان راه‌اندازی کرده بود، حال کاربران فیسبوک در کشور ایرلند که اپلیکیشن اصلی فیسبوک را در اختیار داشته باشند، می‌توانند به Stories در این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند. این ویژگی برای اپلیکیشن اندروید و iOS فیسبوک در دسترس است که البته فقط در کشور ایرلند می‌توان از آن استفاده کرد.

ویژگی استوریز در فیسبوک بسیار شبیه به قابلیتی است که اسنپ‌چت در اختیار کاربرانش قرار داده است. با استفاده از قابلیت in-app camera در اپلیکیشن فیسبوک، کاربران قادرند فیلترهای مختلفی روی تصویر صورت خود که از طریق دوربین ثبت می‌شود، قرار دهند. این فیلترها شامل انواع مختلفی نظیر قرار دادن فیلتر روی صورت، اطلاعات زمانی و مکانی به همراه موارد دیگر است. برای دسترسی به این ویژگی، کافی است همچون اسنپ‌چت و اینستاگرام پنجره‌ی اصلی اپلیکیشن به سمت راست کشیده شود.

همچون بخش استوریز که در بالای پنجره‌ی اصلی اینستاگرام قرار دارد، این بخش در فیسبوک نیز در جای مشابهی قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با کلیک روی تصویر دوستان خود، استوری‌های آن‌ها را در پنجره‌ی بزرگ‌شده‌ی اصلی مشاهده کنند. امکان ارسال پیام خصوصی همچون اسنپ‌چت و اینستاگرام نیز در فیسبوک پس از مشاهده‌ی استوری وجود دارد. استوری‌های ثبت‌شده توسط کاربران به‌صورت پیش‌فرض در قسمت تایم‌لاین و فید خبری نمایان نخواهد شد؛ مگر اینکه کاربران خود در زمان بارگذاری ویدیو برای استوریز امکان اشتراک‌گذاری را انتخاب کنند. انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد اضافه شدن این ویژگی به اپلیکیشن فیسبوک در سایر کشور‌ها نیز باشیم.

فیسبوک با استفاده از قابلیت استوریز، موفقیت بزرگی در اینستاگرام کسب کرد، به‌طوری‌که تعداد کاربران این بخش در اینستاگرام به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر به‌صورت روزانه رسید که برابر تعداد کل کاربران فعال اسنپ‌چت است. با توجه به اینکه تعداد کاربران فیسبوک بیش از یک میلیارد نفر گزارش شده، انتظار می‌رود دامنه‌ی کاربران Stories در این سرویس اجتماعی رکوردهای بزرگ‌تری ثبت کند.

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.