۰

ارسال ۶۳ میلیارد پیام در واتساپ شب سال نو میلادی

بازدید 1260

واتساپ شب سال نو میلادی به رکورد جدیدی در تعداد پیام ارسال‌شده دست‌ یافت. در یک روز ۶۳ میلیارد پیام توسط کاربران این سرویس ارسال شد.تصویر کنید ۶۳ میلیارد پیام فقط در یک روز ارسال شود. این رقم در واقع تعداد پیام‌هایی است که در روز اول سال ۲۰۱۷ در پیام‌رسان واتساپ ارسال شده است. باید گفت این اتفاق خود یک رکورد برای اپلیکیشن یادشده محسوب می‌شود. همچنین بد نیست اشاره کنیم که ۷.۹ میلیارد از این پیام‌ها عکس و ۲.۴۴ میلیارد ویدیو بوده است. در ماه آوریل گذشته،مارک ‌زاکربرگ در کنفرانس داخلی توسعه‌دهندگان F8 اعلام کرد که در هر روز مجموعا بیش از ۶۰۰ میلیارد پیام در دو سرویس مسنجر فیس‌بوک و واتساپ توسط کاربران ارسال می‌شود. در نظر داشته باشید که در ماه فوریه، تعداد میانگین پیام ارسالی در هر روز در دو پیام‌رسان مورد اشاره ۴۲ میلیارد بوده است.

فیس‌بوک در اکتبر سال ۲۰۱۴، پیام‌رسان واتساپ را خریداری کرد. البته خرید این اپلیکیشن برای فیس‌بوک در نهایت ۲۱ میلیارد دلار هزینه در بر داشت. اکنون این اپلیکیشن در هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

این رکورد باعث شده تا پرونده‌ی سال ۲۰۱۶ برای واتساپ به طریقی بسیار مناسب بسته شود. در ماه آوریل این اپلیکیشن رمزنگاری دوطرفه را به تمامی چت‌ها اضافه کرد. علاوه بر این در ماه نوامبر شاهد اضافه شدن امکان برقراری تماس‌های صوتی در واتساپ بودیم که بسیاری از کاربران این اپلیکیشن مدت‌ها منتظر ارائه‌ی این قابلیت بودند. پشتیبانی از تصاویر متحرک GIF نیز در فاصله‌ی بین دو تغییر مورد اشاره، به واتساپ اضافه شد.

با توجه به اینکه هر سال افزایش قابل توجهی در تعداد کاربران اپلیکیشن واتساپ دیده می‌شود؛ اگر در شب سال نو بعدی رکورد کنونی این اپلیکیشن در تعداد پیام‌های ارسال‌شده در یک روز شکسته شود، چندان متعجب نخواهیم شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.