۰

نسخه ۵۵ مرورگر کروم با حذف کامل پشتیبانی از فلش و جایگزینی HTML5 منتشر شد

بازدید 1621

گوگل نسخه‌ی جدید مرورگر کروم را برای مک، لینوکس و ویندوز منتشر کرد که در آن پشتیبانی از Flash حذف و HTML5 به‌عنوان پیش‌فرض فعال است.در طول یک سال اخیر گوگل از طریق مرورگر کروم برنامه‌ای چندمرحله‌ای برای کاهش تأکید روی پشتیبانی از فلش در پیش گرفته بود تا اینکه امروز این کمپانی نسخه‌ی جدید مرورگر خود را که همان کروم ۵۵ است، منتشر کرد. نسخه‌ی جدید مرورگر کروم برای هر سه پلتفرم لینوکس، ویندوز و مک منتشر شده است و اصلی‌ترین ویژگی آن را باید پایان پشتیبانی از فلش و انتخاب پیش‌فرض HTML5 عنوان کرد.

63166cf9-b401-444b-914b-7b72a5374e25

گوگل در ماه سپتامبر نسخه‌ی ۵۳ مرورگر کروم را منتشر کرد که در آن دسترسی به آمار صفحات مبتنی بر فلش در سرویس آنالیتیکس غیرفعال بود. در نسخه‌ی بعدی کروم که همان نسخه‌ی ۵۴ بود، گوگل پخش‌کننده‌های امبد شده یوتیوب مبتنی بر فلش را برای استفاده از HTML5 بهینه کرد. در کنار تغییرات اشاره‌شده گوگل به‌مرور مصرف انرژی مرورگر خود را کاهش داده است و همچنین مقدمات اجرای سریع‌تر و کاهش زمان لود شدن صفحات را در کنار افزایش امنیت در دستور کار  دارد.

کروم ۵۵ را باید اصلی‌ترین یا مشهودترین قدم گوگل از نظر کاربران برای پشتیبانی از HTML5 خواند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ تنها ۱۰ سایت برتر جهان برای استفاده از فلش معاف هستند. این سایت‌ها شامل فیس‌بوک، یوتیوب، یاهو، لایو، یاندکس، آمازون، توئیچ در کنار VK.com، OK.ru و Mail.ru هستند.

در سایر سایت‌هایی که در لیست ۱۰ سایت برتر حضور ندارند، در صورت استفاده از فلش در سایت مورد نظر، کاربران در این خصوص مطلع خواهند شد. در کنار بهبود تجربه‌ی وبگردی برای کاربران، گوگل امیدوار است با این روش توسعه‌دهندگان را وادار کند صفحات وب خود را مبتنی بر HTML5 توسعه دهند.

در کنار برطرف کردن شماری از باگ‌ها و بهبود موارد امنیتی، نسخه‌ی جدید مرورگر کروم از فاصله‌گذاری CSS نیز پشتیبانی می‌کند که با این قابلیت بلوک‌های متنی در مرورگر به‌صورت زیباتری نمایش داده خواهند شد.

ویژگی جدید اضافه‌شده به کروم در رابطه با کنترل بیشتر روی دانلود است. در نسخه‌ی جدید کروم، یک کلید نرم‌افزاری برای داده‌هایی که می‌توان آن‌ها را ذخیره کرد، نمایش داده خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.