پنجشنبه، ۱۳ آبان ۹۵ - ۱۲:۵۹

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

فیسبوک گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که نشان از عملکرد بالاتر از حد انتظارات برای این شبکه احتماعی دارد.

619bdcd6-dd49-4e96-9c70-78d697fb2c1d

فیسبوک ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده درآمد و همچنین تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی همچنان در حال افزایش است.

فیسبوک با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم خود بر انتظارات کارشناسان وال استریت نیز غلبه کرد. ارزش سهام توییتر طی روز گذشته روند ثابتی را طی کرد، حال آنکه پس از انتشار گزارش مالی فیسبوک شاهد کاهش ۲.۳۳ درصدی ارزش سهام این کمپانی تا زمان نگارش این مقاله بودیم.براساس اطلاعات ارائه شده فیسبوک موفق شده تا در تابستان سال ۲۰۱۶ درآمدی ۷.۰۱ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با پیش‌بینی ۶.۹۲ میلیارد دلاری کارشناسان، رقمی بالاتر است. درآمد فیسبوک در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان موفق شده تا به ازای هر سهمش سودی ۱.۰۹ دلاری را به جیب بزند، در حالی که کارشناسان انتظار دریافت ۰.۹۲ دلاری را داشتند. فیسبوک هم‌اکنون بیش از ۱.۷۹ میلیارد نفر کاربر فعال ماهیانه دارد که بیش از ۱.۷۶ میلیارد نفر پیش‌بینی شده است. همچنین تعداد کاربران فعال روزانه‌ی این سرویس نیز بیش از ۱.۱۸ میلیارد دلار اعلام شده که بیش از ۱.۱۶ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده فیسبوک موفق شده تا در تابستان سال ۲۰۱۶ درآمدی ۷.۰۱ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با پیش‌بینی ۶.۹۲ میلیارد دلاری کارشناسان، رقمی بالاتر است. درآمد فیسبوک در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان موفق شده تا به ازای هر سهمش سودی ۱.۰۹ دلاری را به جیب بزند، در حالی که کارشناسان انتظار دریافت ۰.۹۲ دلاری را داشتند. فیسبوک هم‌اکنون بیش از ۱.۷۹ میلیارد نفر کاربر فعال ماهیانه دارد که بیش از ۱.۷۶ میلیارد نفر پیش‌بینی شده است. همچنین تعداد کاربران فعال روزانه‌ی این سرویس نیز بیش از ۱.۱۸ میلیارد دلار اعلام شده که بیش از ۱.۱۶ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.فیسبوک با وجود در اختیار داشتن عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، همچنان شاهد افزایش تعداد کاربران و گسترش نفوذ شبکه‌ی خود است. به طور حتم مهم‌ترین فاکتور در این بین نسبت کاربران فعال روزانه به کاربران فعال ماهیانه است که میزان درگیر شدن کاربران با این سرویس را نشان می‌دهد. این نسبت همچنان روی ۶۶ درصد ثابت بوده و با وجود نگرانی‌های کارشناسان وال استریت، نشان از این دارد که با وجود ظهور شبکه‌های جدید نظیر اسنپ‌چت، همچنان فیسبوک از اولویت بالاتری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi