۰

شارپ مانیتور ۲۷ اینچی با رزولوشن ۸K را در CEATEC به نمایش گذاشت

بازدید 1052

طی چند روز گذشته در نمایشگاه CEATEC 2016 ژاپن، کمپانی شارپ محصولات مختلفی را به معرض نمایش گذاشت که از میان آنها می توان به لوازم خانگی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی مبتنی بر کلاود یا موبایل رباتیک RoBoHon اشاره نمود. اما در بین موارد متعدد غرقه شارپ، مانیتور ۲۷ اینچی با رزولوشن ۸K نیز خودنمایی می کرد.

sharp-ceatec-8k-monitor-0

البته در شرایطی که تلویزیون های ۴K هنوز به خوبی بین مصرف کنندگان جا نیفتاده اند و قیمت گزافی دارند، عرضه مانیتوری با این رزولوشن کمی عجیب به نظر می رسد، ولی خب، همه کمپانی ها قصد دارند توانایی هایشان را در نمایشگاه به رخ دیگران بکشند.

وب سایت ژاپنی PC Watch به بررسی دقیق نمایشگر فوق پرداخته و اعلام کرده که این محصول در حال حاضر نمونه اولیه بوده که بر اساس تکنولوژی IGZO ساخته شده. روشنایی پنل مانیتور مورد بحث به ۱۰۰۰ نیت می رسد، ضمن اینکه از دامنه دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی کرده و قادر است محتوای ۸K را با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز به نمایش بگذارد.

گفتنی است IGZO نوعی ماده نیمه هادی متشکل از عناصر ایندیم، گالیوم، روی و اکسیژن بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ روی نمایشگرهای صفحه تخت به کار گرفته شد، سپس در سال ۲۰۱۲ شرکت شارپ از این فناوری برای مانیتور، اسمارت فون، تبلت و غیره بهره گرفت.

از آنجا که IGZO به ترانزیستورهای بسیار کوچکی نیاز دارد، تراکم پیکسلی بسیار بالاتری را در کنار مصرف برق خیلی پایین و ابعاد نازک فراهم می سازد. به همین دلیل محصول اخیر شارپ به تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ دست یافته.

ذکر این نکته ضروریست که قیمت این نوع مانیتورها در حال حاضر بسیار بالاست. بنابراین احتمالاً نمونه های نهایی فعلاً برای مشتریان تجاری و سازمانی تولید شوند، و بعد از مدتی که هزینه فناوری تولید آنها کاهش یافت، محصولاتی مقرون به صرفه به بازار عمومی راه یابند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.