۰

نوسانات ارزش سهام اپل در آستانه عرضه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رکورد شکست

بازدید 1021

سهام اپل در آستانه عرضه رسمی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با رسیدن به ۱۱۳.۰۳ دلار رکورد بالاترین ارزش را در ۹ ماه اخیر شکست.

در آستانه‌ی عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌های اپل به بازار، گزارش‌های منتشر شده توسط اپراتورهای مخابراتی نشان از این دارد که تقاضا برای این گوشی هوشمند بسیار بالا است. همانطورخواندید، مدیرعامل تی-موبایل در یک گفتگو اعلام کرد که تقاضا برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در این اپراتور در مقایسه با آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بیش از چهار برابر شده است، همین موضوع باعث شد تا ارزش سهام اپل در روزهای گذشته به بیش از ۱۱۳.۰۳ دلار برسد، حال آنکه سایر اپراتورهای مخابراتی گزارش‌های متفاوتی را ارائه کرده‌اند. برای مثال ورایزون از نرمال بودن تقاضا گفته در حالی که AT&T تقاضا برای نسل جدید آیفون‌های اپل را بیشتر از مدت مشابه سال گذشته خوانده است. پس از آنکه ورایزون از نرمال بودن تقاضا برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خبر داد، ارزش سهام کاپرتینویی‌ها از ۱۱۳.۰۳ به ۱۱۱.۷۷ دلار رسید. دست یافتن به ارزش سهام ۱۱۳.۰۳ دلار توسط این کمپانی رکورد بالاترین ارزش سهام اپل در ۹ ماه گذشته را شکست.

از چهار اپراتور مخابراتی بزرگ آمریکا که شامل کمپانی‌های AT&T، Verizon، Sprint و T-Mobile می‌شود، تنها ورایزون از نرمال بودن تقاضا برای آیفون‌های جدید اپل سخن گفته است.

ارزش سهام اپل در ۲۷ ژوئن سال جاری میلادی به پایین‌ترین حد خود یعنی ۹۱.۵۰ دلار رسید. ارزش سهام کاپرتینویی‌ها در آوریل سال جاری به زیر ۱۰۰ دلار کاهش یافت که این موضوع برگرفته از کاهش رشد فروش آیفون‌های این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ بود. اپل در سه ماهه‌ی سوم نیز با کاهش رشد فروش خود روبرو بود، حال آنکه ارزش سهام این کمپانی با افزایش ۱۰ دلاری تا پیش از رونمایی آیفون‌ها به ۱۰۲ دلار رسید.

با رونمایی از نسل جدید آیفون‌های اپل در مراسم ۱۷ شهریور ماه و عرضه‌ی آن‌ها در روز ۲۶ شهریور ماه، کارشناسان وال استریت رویکرد چندان روشنی را در قبال فروش نسل جدید آیفون ندارند. بن شاشتر، تحلیل‌گر ارشد گروه Macquarie در گفتگویی با CNBC به این موضوع اشاره کرده که اپل شاید در سال جاری بتواند رشد بسیار اندکی را در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود داشته باشد، حال آنکه این کمپانی سال آینده‌ی میلادی که مصادف با دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون به بازار است، نتایج بسیار درخشانی را کسب خواهد کرد.

والتر پیشک، تحلیل‌گر موسسه‌ی BTIG به این موضوع اشاره کرده که پیش خرید‌های انجام شده از آیفون‌های اپل بسیاری از تحلیل‌گران را متعجب کرده است. به گفته‌ی این کارشناس، تقاضای بالای گزارش شده توسط اپراتورهای AT&T، Sprint و T-Mobile اولین نشانه‌هایی است که وال استریت را به تعجب واداشته است. بخشی از این بالا رفتن تقاضا برای آیفون‌های جدید اپل، جامعه‌ی بزرگی از خریداران بالقوه‌ی موجود است. تونی ساکوناقی، تحلیل‌گر Bernstein به این موضوع اشاره کرده که تعداد کاربرانی که آیفون در اختیار دارند در مقایسه با چند سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بنابراین تعداد کاربرانی که در نظر دارند آیفون خود را بروز کنند نیز افزایش پیدا کرده است.

ساکوناقی به این نکته اشاره کرده که میزان رشد فروشی که آیفون تجربه خواهد کرد، به درصد کاربرانی بستگی دارد که هم اکنون یکی از نسخه‌های آیفون را در اختیار داشته و در نظر دارند تا به نسل جدید بروزرسانی کنند. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فروش آیفون‌های جدید اپل مربوط به کاربرانی است که پیش از این آیفون داشته و به نسخه‌ی جدید بروزرسانی می‌کنند. اپل در واکنش به اخبار اعلام شده به این موضوع اشاره کرده که نمی‌توان از روی پیش خرید به تقاضا برای آیفون‌های جدید پی برد و این موضوع چیزی را مشخص نمی‌کند، چراکه فروش اولیه از روی میزان عرضه شده مشخص می‌شود نه تقاضا برای محصول.

نظر شما در این خصوص چیست؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.