۰

سونی از اکشن کم FDR-X3000R با لرزشگیر اپتیکال و رزلوشن ۴K پرده برداشت

بازدید 1621

چندی پیش و در جریان نمایشگاه IFA در برلین، سونی از اکشن کم تازه ای پرده برداشت که با استناد به امکانات ذکر شده برای آن، دست کم روی کاغذ می توان گفت که بهترین دوربین ورزشی موجود در بازار خواهد بود.

sony-x3000r-980x420-1

این محصول قابلیت های جالب  و متفاوتی نظیر لرزشگیر Balanced Optical SteadyShot را در خود جای داده که لرزش های اضافی در حین ضبط ویدیو با آن را حذف می کند.این سیستم لرزشگیر حتی در زمان فیلمبرداری با رزلوشن ۴K و مدهای ضبط سریع نیز موثر واقع می شود و کارش را به بهترین شکل ممکن به انجام می رساند.

گفتنی است که تکنولوژی یاد شده برای نخستین بار است که در یکی از اکشن کم های شرکت سونی مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مورد دیگر قابلیت های این دوربین که X3000R نام دارد هم باید بگوییم که می توان آن را به یک دوچرخه یا ماشین متصل کرد یا اینکه به صورت دستی حملش کرد و از سوژه های مختلف با آن فیلم گرفت.

این دوربین همچنین همراه با ریموت کنترل Live-View Remote عرضه می شود که حدودا سی درصد از نسخه قبلی کوچک تر شده و می توان آن را با استفاده از نگهدارنده روی دستگیره دوچرخه یا موتور خود نصب کرد.علاوه بر این، امکان استفاده از این ریموت کنترل مانند ساعت نیز وجود دارد و با استفاده از آن می توان تنظیمات مربوط به فیلم براری شامل دکمه پاور و شروع و توقف فیلم برداری را با آن به دست گرفت.

البته دوربین جدید سونی با استفاده از اسمارت فون یا تبلت و اپلیکیشن PlayMemories نیز قابل کنترل است. کاربران این دستگاه همچنین می توانند در حین تهیه ویدیوهای ۴K تایم لپس، با استفاده از آن، شات های ۸٫۳ مگاپیکسلی متناوب بگیرند. در ادامه این امکان برای کاربران دستگاه فراهم شده تا با استفاده از نرم افزار رایگان  Action Cam Movie Creator حاصل کار خود را تدوین نمایند.

در مورد امکانات فنی این محصول هم باید بگوییم که سونی یک پردازنده  BIONZ X را برای آن در نظر گرفته که پیشتر در دوربین a7 نیز مورد استفاده قرار داده بود منتها این بار تغییراتی را در همان پردازنده اعمال کرده و در اکشن کم جدیدش به کار برده است.

قابلیت فیلم برداری ۴K با نرخ ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و فول اچ دی با نرخ  ۵۰ مگابیت بر ثانیه در فرمت XAVC S از جمله قابلیت های این دوربین به شمارمی روند. شرکت سازنده یک میکروفون استریو باتکنولوژی حذف نویز باد را برای آن در نظر گرفته تا تجربه صوتی خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اگر هم تصمیم دارید از محیط های زیرآبی با استفاده از این دوربین فیلم بگیرید، سونی یک پوشش محافظ را برای آن طراحی کرده که به لطف آن، دستگاه تا عمق ۶۰ متری مقاوم است.  FDR-X3000R نوامبر امسال (آبان-آذر) با برچسب قیمتی ۶۰۰ یورو وارد بازار خواهد شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.