۰

با هک سرویس ابری اپرا، نام کاربری و رمزعبور کاربران به سرقت رفت

بازدید 1430

اپرا تایید کرده که سرورهایش روز جمعه مورد حمله قرار گرفته است. بنابراین در صورتی که جزو کاربرانی هستید که از سرویس Opera Cloud Sync استفاده می‌کنید، باید این احتمال را در نظر داشته باشید که شاید اطلاعات حساس نظیر رمز عبورتان هک شده باشد.

7e9ecb85-8a5e-4692-bdeb-8d2ed38cd915

سرورهای اپرا روز جمعه مورد حمله قرار گرفت، از این‌رو در صورتی که شما نیز از جمله‌ی کاربران سرویس Cloud Sync این کمپانی باشید، احتمال به سرقت رفتن اطلاعات حساس رمزعبورتان وجود دارد. اپرا اعلام کرده که حمله‌ی مورد نظر سریعا شناسایی شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن صورت گرفته است. بنابر اطلاعات ارائه شده توسط اپرا، احتمال سرقت اطلاعات مخصوصا داده‌هایی از کاربرانی که از سرویس ابری Sync استفاده می‌کنند، وجود دارد. اطلاعات به سرقت رفته شامل نام‌های کاربری و رمز عبور کاربران برای ورود به حساب کاربری است.

اپرا برای جلوگیری از سرقت بیشتر اطلاعات، تمام رمزهای عبور کاربران سرویس Sync را تغییر داده و کاربران را با ارسال ایمیلی آگاه کرده است. این کمپانی توصیه کرده تا کاربران در اولین فرصت رمز عبور خود را تعییر دهند. این کمپانی همچنین توصیه کرده تا کاربران در صورت امکان رمزهای عبور سایر وب‌سایت‌ها را نیز که اطلاعات آن در اپرا سینک ذخیره شده، تعویض کنند. اگرچه رمزهای عبور به سرقت رفته جزو موارد کدگذاری شده هستند، اما دسترسی هکرها به رمزعبور حساب‌های کاربری و جزئیات این حساب‌ها می‌تواند به این معنی باشد که امکان رمزگشایی نیز وجود دارد.

اپرا به این موضوع اشاره کرده که ۰.۵ درصد از کل کاربران اپرا از سرویس ابری اپرا سینک استفاده می‌کنند، حال آنکه همین نیم درصد شامل بیش از ۱.۷ میلیون کاربر می‌شود. در صورتی که شما نیز جزو ۳۵۰ میلیون نفر کاربر اپرا هستید که از این سرویس ابری استفاده نمی‌کنید، در این صورت نباید نگران از دست رفتن رمزعبورتان باشد.

یکی از مشکلاتی که در چنین حمله‌هایی گریبان‌گیر کاربران می‌شود، استفاده از رمزهای عبور تکراری و مشابه برای سرویس‌های متعدد است. از این‌رو توصیه می‌شود کاربران برای چند سرویس خود از نام‌های کاربری یکسان استفاده نکنند.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.