۰

حجم دیتای مصرفی در گوگل پلی با استفاده از یک الگوریتم دلتا به نام bsdiff کاهش یافت

بازدید 1645

به احتمال زیاد اگر شما وارد گوگل پلی شوید، می‌توانید تغییرات صورت گرفته را اکاملا لمس کنید. مدتی قبل گوگل در تلاش بود تا بتواند حجم هر آپدیت را برای کاربر به حداقل برساند. این روش به صورتی انجام شد که شما فقط فایل آپدیت را دانلود می‌کردید و دیگر نیازی نبود کل فایل برای شما دانلود شود. دانلود یک فایل هر چه که اینترنت خوبی هم در اختیار داشته باشید هم زمان بیشتری از شما خواهد گرفت و هم از نظر هزینه زیاد به صرفه نیست. در ادامه همراه باشید.

google-play

پیش از این تنها حجم فایل APK قابل روئت بود اما اکنون حجم واقعی هر اپلیکیشن پس از نصب هم نمایش داده می‌شود. همچنین اگر بخواهید اپلیکیشنی را آپدیت کنید، حجم واقعی آن آپدیت پس از نصب نمایش داده می‌شود. به این ترتیب، کاربران اندروید از مقدار حجمی که توسط اپلیکیشن‌ها اشغال می‌شود، دقیق‌تر باخبر می‌شوند.

بد نیست اشاره کنیم که گوگل با استفاده از یک الگوریتم دلتا به نام bsdiff، حجم فایل‌های آپدیت را در حدود ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. برای مثال، اگر آپدیت مرورگر کروم ۲۲٫۸MB حجم داشته باشد، با این الگوریتم جدید، حجم آن به ۱۲٫۹MB کاهش پیدا می‌کند. البته لازم به ذکر است که گوگل اعلام کرده برای بعضی از اپلیکیشن‌ها ممکن این صرفه جویی تا ۷۵ درصد باشد.

گوگل این الگوریتم را به فایل‌های توسعه APK نیز گسترش داده است. در الگوریتم جدید برای خروجی از برنامه‌های اندروید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا ۲ گیگابایت فایل‌های گرافیکی یا رسانه‌ای به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. اکنون با استفاده از این الگوریتم این فایل‌های توسعه که اکثرا برای بازی‌ها استفاده می‌شوند، حجم کمتری را اشغال می‌کنند. به طور متوسط حجم فایل‌های آپدیت ۶۵ درصد و حجم فایل‌های توسعه ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

Arrow-points-to-true-update-size-of-the-app.jpg Arrow-points-to-true-download-size-of-the-app.jpg

مسلما با وجود این تغییرات، کاربران احساس بهتری برای استفاده از مارکت اصلی اندروید دارند. امیدواریم در مورد دیتای مصرفی اپل هم برای اپ استور باید تغییرات زیادی را شکل دهد. نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.