۰

کروم بوک جدید ایسوس ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۳۰۰ دلار قیمت دارد

بازدید 1364

بزرگترین ایراد کروم بوک ها، حافظه داخلی اندک آنهاست که معمولاً ۳۲ گیگابایت یا پایین تر است. از طرفی برخی می گویند که حافظه داخلی بالا چندان هم مورد نیاز نیست چرا که کاربر قرار است اپلیکیشن های تحت وب را اجرا کند. بر همین اساس شرکت های تولید کننده معمولاً به سراغ چیپ های ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی رفته و به همین شکل موفق شده اند قیمت کروم بوک ها را پایین نگه دارند.

c301sa_03

اما حالا قرار است پشتیبانی اپلیکیشن های اندرویدی در سیستم عامل کروم آغاز شود و به همین دلیل، بازی های اندروید هم به این ابزارها می آیند. به همین دلیل، داشتن حافظه بالاتر یک نیاز به شمار می رود.

ایسوس ولی امروز یک کروم بوک با شماره مدل C301SA و حافظه ۶۴ گیگابایتی معرفی کرده است که تنها ۳۰۰ دلار قیمت دارد. تا پیش از این، تنها کروم بوکی که این حجم از حافظه را در اختیار کاربر قرار می داد، پیکسل از خود گوگل بود که ۹۹۹ دلار قیمت داشت.

این در حالیست که ایسوس قابلیت اضافه کردن یک کارت حافظه مایکرو اس دی را نیز فراهم کرده تا کاربر باز هم بتواند حافظه داخلی مورد نظرش را افزایش دهد. سایر مشخصات ولی تفاوتی با نمونه های معمول ندارد. برای مثال، سازنده یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچ با رزولوشن Full HD در آن قرار داده، وای-فای با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث ۴.۲، پورت USB 3.0 و HDMI هم از سایر مشخصات آن هستند.

این لپ تاپ همچنین به پردازنده اینتل سلرون N3160 نیز مجهز است که دارای چهار هسته پردازشی بوده و از نسل Braswell است.

در این میان باید توجه داشت که اگرچه بازی و اپلیکیشن های اندروید به سیستم عامل کروم می آیند ولی بیشتر کروم بوک ها، مجهز به صفحه نمایشی لمسی برای بهره گیری مناسب از آنها نیستند. کروم بوکی که در موردش بحث شد نیز دقیقاً چنین است و ایسوس از یک نمایشگر لمسی در آن بهره نگرفته.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.