۰

با خودرویار ۲ تعمیرکار خودروی خود باشید

بازدید 1840

خودرویار اپلیکیشنی است که هر ماشین‌داری باید داشته باشد، اپلیکیشنی برای تعمیر ماشین، یادآوری سرویس‌های آن و حتی پرداخت جریمه‌هایش.بیشتر ما از ماشین خود چیز زیادی نمی‌دانیم. خیلی وقت‌ها که می‌رویم تعمیرگاه ماشین، از حرف‌های مکانیکی چیزی سر در نمی‌آوریم و این ناآگاهی ممکن است هزینه زیادی برایمان داشته باشد؛ ماشین را به تعمیرکار می‌بریم و او پیشنهادی می‌دهد و ما به او اعتماد می‌کنیم، بی‌آن‌که چیزی از حرف‌هایش سر در بیاوریم.

خودرویار برای همین منظور طراحی شده است: برای یاری کردن ما در امور مربوط به ماشین. این‌که ما از خودروی خود و مکانیزم‌هایش بی‌اطلاع نباشیم. و البته، محدود به اجزای ماشین هم نمی‌شود: ما را از سرویس‌هایی آگاه می‌کند که باید برای خودرو انجام بدهیم، و از همه مهم‌تر می‌توانیم با آن خلافی‌هایمان را بگیریم و پرداخت کنیم.

صفحه اول

khod6

در اولین برخود با هر یاری‌گر خودرویی، باید مشخصات خودروی خود را بگوییم. در این اپلیکیشن هم همین‌گونه است؛ هم مدل ماشین را می‌گویید و هم این‌که در بازه زمانی مشخص چقدر حرکت می‌کنید. صفحه اول خودرویار چکیده‌ای است از امکانات مختلف اپلیکیشن. در بالاترین نوار، میان‌برهایی دیده می‌شوند به امکانات مختلف سایت. در قسمت‌های بعد هم میان‌برهای متنی و مفصل‌تری دیده می‌شوند به بخش‌های دیگر اپلکیشن. بخش‌هایی که شامل آشنایی با قطعاتی می‌شود که به‌طور هفتگی به روز می‌شود، برنامه ثبت فاکتور و یادآوری سرویس خودرو.

منو و امکانات

khod7

در بخش منوی این اپلیکیشن تمام امکانات آن در دسترس قرار گرفته است. گزینه صفحه اول ما را هر جای اپلیکیشن که باشیم، برمی‌گرداند به صفحه ورودی اپلیکیشن. در بخش یادآورها زمان‌های لازم برای تعویض یا بررسی بخش‌های مختلف ماشین (تسمه‌تایم، باتری، برف پاک‌کن، لاستیک و…) را می‌بینید. این زمان بر اساس اطلاعات ماشین به طور خودکار به شما یادآوری می‌شود. حواستان باشد که این یادآوری‌ها را جدی بگیرید، وگرنه یک وقتی ماشینتان وسط جاده خراب می‌شود و هم خرج سنگینی روی دستتان می‌گذارد و هم کلی دردسر پیدا می‌کنید.

khod3

در بخش مکانیک، با انواع عیب‌های خودرو خود آشنا می‌شوید و این‌که هر کدام چرا به وجود آمده‌اند و چگونه رفع می‌شوند. این بخش جدا از این‌که اطلاعات عمومی شما را بالاتر می‌برد، یک فایده مهم دیگر هم دارد: تصور کنید در یک شب زمستانی وسط جاده گیر افتاده‌اید و ماشینتان روشن نمی‌شود، با جستجو در این بخش می‌توانید اشکال‌های احتمالی ماشین و راه حلش را پیدا کنید و خودتان تعمیرکار سرپایی ماشین شوید.

در بخش فاکتور سرویس‌ها، می‌توانید مراجعه‌های خود به  تعمیرگاه را ثبت کنید و یادداشت کنید که در چه تاریخی، برای چه کاری و در چه کیلومتری ماشینتان و با چه هزینه‌ای ماشینتان را به تعمیرگاه برده‌اید تا حساب و کتاب بخش‌های مختلف ماشین را داشته باشید.

khod4

در بخش تخلفات می‌توانید به صورت اینترنتی یا اسمسی در جریان همه جریمه‌های ماشینتان قرار بگیرید و همان‌جا هم آن‌ها را پرداخت کنید.

در بخش امداد شماره‌های مورد نیاز شما در مواقع ضروری فهرست شده‌اند که وقتی وسط جاده و خیابان ماشینتان خراب شد و تعمیر سرپایی هم جواب نداد، با آن‌ها تماس بگیرید. این اپلیکیشن همچنین نقشه‌ای هم در اختیار راننده‌ها می‌گذارد تا حتی اگر ماشین آنها مشکلی پیدا نکرد، در پیداکردن مسیر و دیدن وضعیت راه‌ها مشکلی نداشته باشند.

خودرویار کاملا رایگان نیست و برای بعضی خدماتش (مانند فاکتور سرویس‌ها) حق اشتراک می‌گیرد. البته که این حق اشتراک به نسبت هزینه‌هایی که ممکن است ماشین ما روی دستمان بگذارد، مبلغ ناچیزی‌اند. به هر حال احتیاط شرط عقل است، به خصوص در مورد ماشین که هزینه‌هایش می‌تواند سرسام‌آور باشد.

دانلود از کافه بازار

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.