۰

واتس اپ به زودی از تصاویر متحرک گیف پشتیبانی می‌کند

بازدید 1680

واتس اپ که هم اکنون تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد، به عنوان محبوب‌ترین مسنجر دنیا شناخته می‌شود. این سرویس رفته رفته امکان تماس‌های صوتی و … را برای کاربران خود فراهم کرد و حالا بر اساس یک گزارش جدید در حال کار روی یک بروزرسانی برای اضافه کردن امکان استفاده از تصایر متحرک GIF در چت‌های کاربران است

036e0b8e-4e13-40dd-84ef-0e18370135e8

تصاویر متحرک GIF یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن یک مکاتبه بهتر در اینترنت محسوب می‌شود. شکلک‌های ایموجی (Emoji) کمی ثابت و نفوذ ناپذیر هستند. ارسال صدا نیز روشی نیست که همه کاربران به استفاده از آن تمایل داشته باشند. استفاده از متن ساده نیز باعث خشک شدن مکاتبات خواهد شد. اما تصاویر متحرک GIF هر چیزی را می‌توانند انتقال دهند. ظاهرا پیام‌رسان واتساپ نیز به این موضوع پی برده و بنابراین در حال کار روی یک آپدیت جدید است تا بتواند امکان نمایش تصاویر GIF را در چت‌های کاربران فراهم کند.

این خبر توسط حساب کاربری توییتر @WABetaInfo منتشر شده که پیش از این تغییراتی که واتساپ قصد اعمال آن‌ها را داشته ردیابی می‌کرد. بر اساس آنچه این اکانت اعلام کرده، نسخه ۲.۱۶.۷.۱ واتساپ امکان استفاده از تصاویر GIF و پخش خودکار آن‌ها را فراهم خواهد کرد. در هرحال ظاهرا این ویژگی فقط از طریق لینک‌هایی که برای این نوع تصاویر متحرک ایجاد می‌شود کار خواهد کرد. اگر شما بخواهید یک تصویر GIF را به صورت مستقیم از دستگاه خود برای دیگران ارسال کنید، تصویر یاد شده به صورت خودکار اجرا نخواهد شد. علاوه بر این امکام تبدیل عکس متحرک به یک تصویر ساده نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، چراکه یک تصویر ساده بهتر از یک عکس GIF غیر متحرک است.

البته این قابلیت به خوبی امکان جستجوی تصاویر متحرک GIF در صفحه‌کلید Gboard برای iOS یا یکپارچه سازی با سرویس Giphy نیست. بنابراین برای یافتن تصاویر GIF خارج از پیام‌رسان واتساپ باید به فکر یک راه دیگر باشید. اما در صورتی که شما لینک عکس GIF مورد نظرتان را داشته باشید، اضافه کردن آن به مکاتبات شما در واتساپ بسیار کاربردی خواهد بود.

هنوز در مورد زمان دقیق انتشار این آپدیت هیچ اطلاعی در دسترس وجود ندارد، اما احتمال می‌رود زمان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده باشد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.