۰

تلاش یک هکر برای فروش ۴۲۷ میلیون پسورد مای‌ اسپیس

بازدید 1229

مای‌اسپیس (MySpace) یکی از اولین شبکه‌های اجتماعی است. پس از ظهور فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی جدید، افراد کمی هنوز از سرویس‌های این وبسایت استفاده می‌کنند. به تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه هکری توانسته ۴۲۷ میلیون پسورد از حساب‌های این سایت را بدست بیاورد و برای فروش آنها اقدام کرده است.

ba0166c7a50d96eb270097f3f911e08a_XL

پس از ظهور فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی جدید، کمتر کسی به سراغ شبکه‌ی اجتماعی قدیمی مای‌اسپیس می‌رود. اکثر کاربران این وبسایت نیز حساب‌های خود را رها کرده‌اند و حتی برای بستن آنها نیز اقدام نمی‌کنند. اما به هر حال کاربرانی نیز هستند که هنوز از خدمات این وبسایت استفاده می‌کنند. به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه پسورد بسیاری از این حساب‌های کاربری هک شده است.

طبق گزارش Motherboard، یک هکر تواسنته ۴۲۷ میلیون پسورد حساب‌های مای‌اسپیس را بدزدد و قصد داشته آنها را به قیمت ۲۸۰۰ دلار بفروشد. گفته می‌شود این هکر همان کسی است که چندی پیش توانسته بود ۱۱۷ میلیون پسورد حساب‌های لینکدین را به همراه ایمیل‌ها به دست آورد.

آن طور که به نظر می‌رسد، ادعای این هکر واقعی است. چرا که مادربورد عنوان کرده آدرس تعدادی حساب کاربری MySpace کارمندانش را برای این هکر فرستاده و او به راحتی پسوردها را برای آنها ارسال کرده است. علاوه بر این، لیستی از پسوردهایی که بیش از همه استفاده شده‌اند نیز برای تیم گزارش ارسال شده است. نکته‌ی جالب توجه این است که باوجود هشدارهای زیاد در مورد پسوردهای حساب کاربری، هنوز کاربران زیادی هستند که از عباراتی مانند “password1” و “abc123” یا “۱۲۳۴۵۶” به عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.