۰

بی ام و امکان تماس و درخواست کمک اضطراری SOS‌ را در موتورسیکلت ها فراهم می کند

بازدید 1186

بی ام و از جمله معدود خودروسازانی است که در صنعت موتورسیکلت نیز دستی بر آتش دارد. موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و نیز همانند خودروهای این شرکت همگی لوکس و توانمند هستند. حال غول خودروسازی باواریا دکمه‌ای در موتورسیکلت خود جانمایی کرده که امکان ارتباط راکب با مرکز تماس در مواقع اضطراری و خطر را فراهم کرده است.

3ea84a89-3c1c-4fe5-a540-de32ad4c68f7

بی‌ام‌و سیستم تماس اورژانسی بر روی موتورسیکلت‌ها را به صورت آپشن به مشتریان ارائه می‌کند. این دکمه‌ی SOS قرمز رنگ بر روی دسته موتورسیکلت قرار دارد تا راکب در مواقع ضروری از آن استفاده کند.

این سیستم بسیار مشابه تماس هوشمند اضطراری است که خودروسازان اروپایی بیش از ۱۵ سال است که بر روی خودروهای خود نصب می‌کنند. اروپا به تازگی قانونی تصویب کرده است که وجود این سیستم در خودروها الزامی است، هرچند موتورسیکلت‌ها فعلاً مشمول این قانون نمی‌شوند.

8b0cb0bc-6258-42bb-8f2d-cabab936e470

با فشردن دکمه تماس اضطراری موجود بر روی موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و، مکان شما به مرکز تماس اطلاع داده می‌شود. سپس مرکز تماس تصمیم می‌گیرد که چه نوع کمکی برای شما بفرستد، مانند نیروی پلیس یا آتش نشان. مرکز تماس به طور مستقیم با مراکز امدادی اورژانس، پلیس و آتش‌نشانی در ارتباط است.

این سیستم قابلیت ارتباط با مرکز تماس بی‌ام‌و به طور خودکار در تصادفات رانندگی یا سقوط از ارتفاع را دارد. در صورتی که سنسور تعبیه شده در این سیستم سقوط یا تصادف شدید را تشخیص دهد، به طور خودکار با مرکز تماس ارتباط برقرار می‌کند و عملیات امداد و نجات سریعاً آغاز خواهد شد. در صورتی که تصادف شدت بالایی نداشته باشد، سیستم به طور خودکار ۲۵ ثانیه بعد با مرکز تماس ارتباط برقرار می‌کند. در ادامه اپراتور و راکب فوریت نیاز به کمک رسانی را مشخص می‌کنند.

راکبان می‌توانند این دکمه را برای تماس با مرکز تماس فشار دهند و گزارش خودروی دیگری در محل را بدهند که نیاز به کمک رسانی و امداد دارد. بی‌ام‌و اولین شرکت آلمانی است که دکمه‌ی ذرخواست کمک یا SOS را بر روی موتورسیکلت‌های خودش تعبیه کرده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.