۰

مدیریت پیامک ها با امکانات بی نظیر در اپلیکیشن ایرانی هدهد

بازدید 1376

اپلیکیشن پیام رسان هدهد یک برنامه‌ی ایرانی در رابطه با مدیریت پیامک‌ها است که با امکانات فوق‌العاده که در خود جای داده، مدیریت پیامک‌ها را به مرحله‌ی جدیدی وارد کرده است.

ir.digitaldreams.hodhod

با وجود آنکه اپلیکیشن‌های پیام رسانی آنلاین سهم پیامک‌ها را به کمترین میزان در چند سال اخیر رسانده‌اند اما همچنان پیامک‌ها یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین راه‌های ارتباطی محسوب می‌شوند. همیشگی بودن امکان ارسال پیامک و وابسته نبودن آن به ارتباط اینترنتی نیز یکی از مواردی است که پیامک‌ها را همچنان زنده و در اوج نگه داشته است. برخلاف گوشی‌ها و پلت‌فرم‌های قدیمی موبایل که مجبور به استفاده از اپ پیش فرض گوشی برای ارسال و دریافت پیامک‌ها بودیم، در گوشی‌های هوشمند انتخاب نهایی پیام رسان به کاربر سپرده شده است و به لطف توسعه‌دهندگانی که ده‌ها اپلیکیشن قوی و فوق‌العاده برای مدیریت پیامک‌ها منتشر کرده‌اند، با انتخاب‌های بسیار خوبی در این زمینه مواجه هستیم که از میان آن‌ها می‌توان به Google Massenger, Go SMS, Textra و … اشاره کرد.

اما این بار قصد معرفی یک گزینه‌ی ایرانی با نام “هدهد” را برای این کار داریم. باید اعتراف کرد که دلیل نوشتن این مطلب درباره‌ی “هدهد” صرفا پرداختن به اپلیکیشن‌های ایرانی و حمایت از آن‌ها نیست بلکه “هدهد” دارای ویژگی‌هایی است که حتی رقیبان قدرتمند آن یعنی Google Massanger و … از آن‌ها برخوردار نیستند. در واقع می‌توان اینگونه گفت که “هدهد” هر ابزاری که به پیامک‌ها مربوط بوده را در خود جای داده است تا یک غول همه فن حریف برای مدیریت پیامک‌ها به وجود بیاید. اگر قصد ارسال یا دریافت پیامک را دارید، اگر نمی‌خوهید پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کنید، اگر نیازمند یک بانک پیامکی شامل پیامک‌های مناسبتی هستید دیگر نیاز نیست که برای هر کدام یک اپلیکیشن جداگانه روی گوشی نصب کنید. “هدهد” اپلیکیشنی شامل تمام ابزارهای گفته شده به علاوه‌ی ویژگی‌های بسیار جالب و جدید دیگری مانند خلاصه ساز هوشمند، فعال شدن حالت شب به صورت خودکار و … است که در ادامه به معرفی کامل‌تر آن خواهیم پرداخت.

 

  • ضد تبلیغ هوشمند به همراه لیست سیاه

احتمالا شما هم روزانه با پیامک‌های تبلیغاتی بسیاری از سوی شماره‌های مختلف مواجه می‌شوید. تاچندی پیش مسدودسازی کامل این پیامک‌ها امری ساده و امکان پذیر بود اما توسعه یافتن پنل‌های ارسال پیامک و اضافه شدن شماره‌های نیمه خصوصی به ارسال کننده‌های تبلیغاتی، و از طرفی دیگر تغییر سیاست اندروید و از کار افتادن اکثر بلاکرهای پیام‌های تبلیغاتی، باعث شد تا کنترل آن‌ها از دست خارج شود. همانطور که گفته شد بعد از نسخه‌ی کیت کت، اندروید تنها به یک اپلیکیشن اجازه‌ی دسترسی و نظارت بر پیامک‌ها را می‌داد که این موضوع باعث شد تا بعد از انتخاب اپلیکیشن پیش فرض پیامک، دیگر برنامه‌های کنترل کننده کارکرد خود را از دست بدهند. اما “هدهد” دارای یک بلاکر داخلی است که شامل این قانون جدید اندروید نمی‌شوند و قادر است تا با کارکرد کامل، پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کند. تمام شماره‌های مهم تبلیغاتی به طور پیش فرض توسط “هدهد” مسدود می‌شوند و شماره‌های جدیدتر را نیز می‌توانید به صورت دستی به لیست سیاه این برنامه اضافه کنید تا به مرور زمان، دیگر شاهد پیامک‌های تبلیغاتی در گوشی خود نباشید. پیامک‌های مسدود شده در بخشی جداگانه از اپلیکیشن نگهداری می‌شوند تا در صورت لزوم، امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد.

  • بانک پیامکی (بیش از ۱۰۰ هزار پیام)

احتمالا شما هم روزهایی که موج استفاده از اپلیکیشن بانک پیامک در بین کاربران به راه افتاده بود را به خاطر دارید. اپلیکیشن‌هایی که با ابتکاری جالب اقدام به دسته‌بندی موضوعی و مناسبتی پیامک‌ها، و جمع آوری هزاران پیامک برای هر دسته پرداختند و به سرعت بین کاربران محبوب شدند. “هدهد” در اقدامی جالب این ایده را با اپلیکیشن پیام رسان خود ادغام کرده است و بانک پیامکی شامل بیش از ۱۰۰ هزار پیامک را در اختیار شما قرار داده است تا در صورت لزوم، بتوانید به سرعت پیامک موضوعی مورد نظرتان را پیدا و ارسال کنید. برای این امر کافی است تا هرزمان که قصد ارسال چنین پیامکی را داشتید، علامت “+” را در  کنار کادر نوشتن پیامک لمس کنید و به این بانک دسترسی داشته باشید. نکته‌ای که این بخش را بیش از پیش جذاب می‌کند نیز امکان اضافه کردن پیامک‌ها به آن است به این معنا که درصورت دریافت پیامکی جالب، می‌توانید آن را به بانک پیامکی خود اضافه کنید تا در آینده قادر به استفاده از آن باشید.

 

  • خلاصه ساز هوشمند

یکی دیگر از ایده‌های جذاب “هدهد” خلاصه ساز هوشمند است که باعث کوتاه‌تر شدن پیامک‌ها و در نتیجه کمتر شدن هزینه‌ی ارسال خواهد شد. این ویژگی که برای زبان فارسی تعبیه شده است قادر است تا با حذف فاصله‌های اضافه، متن پیامک را به کوتاه‌ترین حالت ممکن تبدیل کند. برای مثال اگر جمله‌ی نوشتاری شما “من می توانم فردایم را بسازم” باشد، این برنامه با حذف فاصله‌هایی که خدشه‌ای به متن اصلی وارد نمی‌کنند آن را خلاصه‌تر کرده و آن را به “من میتوانم فردایم رابسازم” تبدیل کند. این موضوع شاید در یک جمله ناچیز به نظر برسد اما در پیامک‌های طولانی می‌تواند باعث کاهش صدها کاراکتر اضافه در متن شود.

  • ارسال پیامک‌های زمان بندی شده

یکی دیگر از برنامه‌هایی که به کمک “هدهد” از نصب آن بی‌نیاز می‌شوید اپلیکیشن ارسال زمانبندی شده‌ی پیامک است. توسط “هدهد” قادر خواهید بود تا پیامک‌های خود را طوری تنظیم کنید تا در تاریخ و ساعت مورد نظر شما، به صورت خودکار برای شماره‌های مشخص شده ارسال شوند.

  • شخصی‌سازی و تغییر هوشمند پوسته به حالت شب

اپلیکیشن‌های بسیاری مانند “هدهد” از پوسته‌ی مخصوص برای زمان و مکان‌های تاریک برخوردارند اما موضوعی که این برنامه را متمایز می‌کند، قابلیت تعویض خودکار پوسته به طور هوشمند است. این اپلیکیشن به محض رسیدن به ساعات مشخص شده قادر است پوسته‌ی برنامه را به حالت تیره و مناسب برای فضاهای تاریک تبدیل کند. بخش شخصی‌سازی برنامه نیز به طور کامل قابل ویرایش طراحی شده است و شما قادر خواهید بود تا با تغییر رنگ، یا تصویر زمینه‌ی برنامه، ظاهر آن را مطابق میل خود شخصی‌سازی کنید.

  • امکان ارسال استیکر

اگر یکی از دلایل علاقه‌مندیتان به پیام رسان‌های آنلاین استیکرها هستند، از این پس می‌توانید توسط “هدهد” در پیامک‌های خود نیز اقدام به ارسال استیکر کنید. البته بدیهی است که برای انجام کامل این کار شخص مقابل نیز باید “هدهد” را نصب داشته باشد تا استیکرهای ارسالی را مشاهده کند. وجود استیکرهای محلی در “هدهد” نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بخش استیکر در این برنامه محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن هدهد برای اندروید

 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.