۰

تمایل ۷ کشور اروپایی برای ورود به بازار فناوری اطلاعات ایران

بازدید 1013

 باقر بحری در نشست خبری به توسعه ارتباطات بین الملل از طریق مذاکره با کشورهای مختلف برای حضور موثر و مشارکت آنها در توسعه صنعت فاوای کشور، اشاره کرد و گفت: مذاکرات و تعاملات متعدد با فعالان صنعت ICT در کشورهایی همچون ترکیه، ایرلند، مولداوی، فرانسه، بلغارستان، ایتالیا و کانادا انجام شده و آنها علاقمند و آماده ورود به ایران هستند.

the-new-rogue-it-a-growing-invisible-threat-to-your-it-operations-100639744-primary.idge

نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به موانع فعلی حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران اشاره کرد و ادامه داد: این فعالان تنها نگران به وجود آمدن مشکلات مالی تجاری حضور خود در ایران هستند و ما امیدواریم در ماه های آتی پسابرجام اتفاق های مثبتی روی دهد و سازمان نظام صنفی رایانه ای درنتیجه مذاکرات بین المللی خود شاهد حضور حداکثری نمایندگان این کشورها در الکامپ باشد.

وی افزود: همچنان موضوع امنیت سرمایه گذاری خارجی در کشور مطرح است؛ این موضوع درحالی است که سازمان نظام صنفی رایانه ای در جلسات مشترک دولت و بخش خصوصی، تمام توان کارشناسی خود را برای ایجاد آمادگی سرمایه گذاری فاوا در ایران از بعد قانون گذاری خواهد کرد؛ چراکه معتقدیم پس از صنعت نفت، مسئله ICT برای سرمایه گذاران خارجی بیشترین میزان جذابیت را داراست.

مذاکرات خارجی سازمان نظام صنفی رایانه ای در سایه پسابرجام

در این نشست ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز در مورد مذاکرات خارجی گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط مستقیم با شرکتهای بزرگ صنعت انفورماتیک جهان انجام می دهد اما این موضوع نیازمند توجه به ملاحظات و محدودیت های سیاسی کشورهای مختلف به دلیل تحریم ها است؛ سازمان نظام صنفی رایانه ای آماده است که برای  سرمایه گذاری مدیریت شده خارجی در ایران با کشورهای واسطه اروپایی که اغلب دربرگیرنده پایلوت پروژه های صنعتی بزرگ و تکنولوژی های روز ICT آمریکا و اروپا هستند، همکاری کند.

وی ادامه داد: در خصوص تعاملات با مولداوی و ایرلند باید این نکته را درنظر گرفت که این کشورها برغم ابعاد کوچک خود محل ثابت پایلوت پروژه های بزرگ صنعت فاوا در جهان هستند؛ برای مثال بخش عمده ای از تولیدات اروپایی بسیاری از صاحبان بزرگ صنایع انفورماتیک جهان همچون آمریکا در ایرلند اتفاق می افتد.؛ اولویت ما این است که بدانیم دست اندرکاران صنعت ICT جهان کجا و با چه مزیت هایی حضور دارند و چگونه می توانند به توسعه صنعت ICT کشور ما کمک کنند.

سعادت درخصوص وضعیت ارتباط کشور با برندهای  مطرح صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان گفت: پایگاه اغلب این برندها در آمریکاست و باید بپذیریم که در این مرحله از پسابرجام حرکتهای تجاری ما با آمریکا به دلیل تحریم های موجود هموار نشده است و این یک موضوع زمان بر است؛ شرکت های آمریکایی بسیار علاقمند برای سرمایه گذاری هستند اما آنها در ارتباط با ایران، باید از قوانین کشور خود تبعیت کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای ادامه داد: بنابراین ما استقبال می کنیم اگر بتوانیم با کمپانی های معروف آمریکایی از طریق کشورهای اروپایی دیگر همکاری کنیم. ما به دنبال شرکت ها و صنایع قوی IT در سراسر دنیا هستیم اما این موضوع باید با درنظر گرفتن ملاحظات سیاسی این کشورها همراه باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال جدید اظهار امیدواری کرد که در زمان باقی مانده الکامپ دغدغه ها و موانع سیاسی ارتباط با کمپانی های بزرگ انفورماتیک در سایه برجام حل شود و ما بتوانیم شاهد حضور پرشور این شرکت ها در این رویداد بین المللی باشیم.

توضیحات رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای درباره کاهش قیمت اینترنت

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در مورد موضوع کاهش قیمت اینترنت نیز گفت: نمایندگان و کارشناسان کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای در کمیته کاهش قیمت اینترنت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور دارند و به دقت موضوع را بررسی می‌کنند.

وی گفت: قطعا کاهش قیمت منطقی اینترنت برای ارائه فراگیرتر سرویس های اینترنتی از سوی عرضه کنندگان به مصرف کنندگان ضروری است و تصور می کنم هرگونه کاهش قیمت منطقی، باعث توسعه مقیاس بازار عرضه خواهد شد که این موضوع بدون شک به توسعه ملی منجر خواهد شد.

به گفته سعادت، دسترسی مردم به اینترنت یکی از پارامترهای مهم توسعه اقتصادی کشور است و با شکل جدید ارائه مجوز شرکت های اینترنتی به صورت FCP و SERVCO  از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قطعا کیفیت ارائه اینترنت در کشور هم سرو سامان خواهد یافت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.