۰

یوتوب پشتیبانی از استریم زنده ویدئو و صدای ۳۶۰ درجه را به سرویس خود اضافه کرد

بازدید 1228

استقبال از محتوای مجازی و تعاملی ۳۶۰ درجه آنقدر زیاد بوده که می توان مطمئن بود آینده از آن این دو است. البته این تکنولوژی ها مدتی است که عرضه شده اند اما ۲۰۱۶ را می توان سالی دانست که در آن، فناوری های یاد شده به صورت همه گیر در می آیند.

YouTube-logo-stock-840x490-800x450

یوتوب همانطور که احتمالا در جریان هسید در مارس سال گذشته میلادی پشتیبانی از ویدئوهای ۳۶۰ درجه را به سرویس خود اضافه کرد، اما تازه می توان این تغییر را در آن مشاهده نمود. این شرکت حالا تصمیم گرفت که پای را یک گام جلوتر بگذارد و تجربه تماشای محتوا برای کاربرانش را به دلپذیری نشستن در ردیف اول یک رویداد بزرگ یا کنسرت کند.

شرکت تحت تملک گوگل امروز اعلام کرد که استریم لایو ویدئو و صدای ۳۶۰ درجه را به سرویس خود می افزاید. امکان مشاهده این ویدئوها از کامپیوترهای معمولی یا هدست های واقعیت مجازی و البته اپ یوتوب که روی موبایل های اندرویدی بهره مند از تکنولوژی کاردبرد گوگل نصب شده، فراهم خواهد بود.

به لطف این به روز رسانی کاربران قادر خواهند بود پای استریم های زنده رویدادهایی نظیر رقابت های ورزشی و کنسرت های موسیقی بنشینند و نمایی ۳۶۰ درجه از محیط را با صدایی فراگیر تجربه نمایند. در این صورت کاربر می تواند با حرکت دادن سر خود بخش های جانبی فضای مورد نظرش را نیز مشاهده نماید و تصویر و صدا نیز همزمان با حرکت فرد تغییر خواهند کرد.

در پایان لازم است اشاره نماییم گوگل که حالا زیرشاخه ای از آلفابت محسوب می شود سخت در تلاش است تا یوتوب را به بهترین اکوسیستم برای تماشای محتوای ویدئویی بدل نماید و در همین راستا سرمایه گذاری های هنگفتی را هم روی ویدئوهای لایو ۳۶۰ درجه و ارائه محتوای اورجینال انجام داده است.

این شرکت حتی چندی پیش در همکاری اش با گوپرو یک دوربین ۳۶۰ درجه به نام جامپ را معرفی کرد و نرم افزاری را توسعه داد که خلق ویدئوهای سازگار با واقعیت مجازی را برای کاربران ساده تر می کند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.