۰

سرویس‌دهی اپراتورهای مجازی موبایل از نیمه دوم امسال

بازدید 1011

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز سرویس‌دهی اپراتورهای مجازی تلفن همراه از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: پروانه فعالیت اپراتورهای مجازی مردادماه صادر می‌شود.

اپراتورهای مجازی موبایل

صادق عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی تلفن همراه اظهار کرد: از حدود ۵۰‌درخواست اولیه برای دریافت مجوز اپراتور مجازی موبایل، حدود ۱۰ درخواست منتفی اعلام شد و سایر متقاضیان همچنان زمان دارند که شرایط مدنظر را احراز کرده و پروانه فعالیت دریافت کنند. وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ موافقت اصولی برای متقاضیان فعالیت در زمینه اپراتور مجازی موبایل صادر شده است ادامه داد: براساس شرایط اخذ موافقت اصولی، متقاضیان ۶ ماه زمان خواهند داشت که با اپراتورهای فعلی موبایل قرارداد منعقد کنند و به محض انعقاد قرارداد، پروانه فعالیت برای آنها صادر خواهد شد.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها برای آماده‌سازی اپراتورها برای سرویس دهی، انتظار داریم که در مردادماه پروانه فعالیت اپراتورهای مجازی صادر شود و در نیمه دوم امسال، سرویس‌دهی این اپراتورها انجام گیرد. وی با اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای فعالیت اپراتورهای ارتباطی در سال جاری اضافه کرد: صدور مجوز برای فعالیت اپراتورهای ارتباطات ثابت (FCP) نیز انجام شده است و تاکنون حدود ۱۱ اپراتور به صورت رسمی این پروانه را دریافت کردند و حدود ۷ متقاضی نیز در صورت احراز شرایط، می‌توانند این پروانه را دریافت کنند.

عباسی شاهکوه تاکید کرد: علاوه‌بر تعیین تکلیف پروژه‌هایی چون FCP، اپراتور مجازی (MVNO) و ترابردپذیری (NMP)، صدور پروانه برای فعالیت اپراتورهای خدمات ارتباطی (SERVCO) نیز برای سال ۹۵ در دستور کار رگولاتوری قرار دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.