۰

پیشی‌گرفتن آیفون ۶ از گلکسی S7 در اجرای بازی‌های ویدئویی

بازدید 1255

با استفاده از نرم‌افزارهای بنچمارک مانند Geekbench یا حتی GFXBench ممکن است بهترین عملکرد موجود در میان تراشه‌های ویژه دستگاه‌های همراه، برای اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و یا Exynos 8890 ثبت شود اما همان‌طور که می‌دانید احتمال دستکاری در سیستم‌عامل دستگاه‌های مورد بررسی به منظور تغییر نتایج بدست آمده وجود دارد.

screen_shot_2016-04-16_at_9.03.31_pm

از همین رو وب‌سایت گیزمودو تصمیم به مقایسه آیفون‌های جدید و قدیمی و مجموعه‌ای از دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از برنامه Gamebecnh گرفته است. برنامه‌ای که با درنظر گرفتن شرایط واقعی بازی‌های ویدئویی به اندازه‌گیری FPS و بررسی عملکرد CPU، GPU و میزان مصرف انرژی می‌پردازد.

Apple A9 که در آیفون SE مورد استفاده قرارگرفته در اجرای بازی Lara Croft که بازی گرافیکی سنگینی به حساب می‌آید موفق به ثبت عدد ۶۰ فریم بر ثانیه شد. آیفون ۶ که از پردازنده A8 بهره می‌برد در اجرای بازی نتیجه ۵۹ فریم بر ثانیه را بدست آورد. اسنپ‌دراگون ۸۲۰ گلکسی S7 سامسونگ و اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز موفق به ثبت ۴۴ فریم بر ثانیه شدند. این در حالی است که ال‌جی جی ۵ نتیجه‌ای بهتر از ۴۲ فریم بر ثانیه بدست نیاورد.

نکته‌ای که در این بررسی مشهود است، نقطه ضعف اندروید در زمینه توسعه‌ بازی‌های مختلف است. ضعفی که به علت تنوع زیاد پردازنده‌ها، رزولوشن‌های متفاوت صفحه‌نمایش و موارد اینچنینی در نهایت منجر به حکمرانی اپل و محصولاتش در حوزه بازی‌های ویدئویی شده است.

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.