۰

اپلیکیشن جدید Google Spaces برای چت و گفتگوی گروهی رونمایی شد

بازدید 1067

وقتی از اپلیکیشن های پیام رسانی سخن می گوییم، آوردن نام گوگل امری تقریبا اجباری به نظر می رسد. کمپانی مورد بحث زمانی تعداد نسبتا زیادی اپلیکیشن پیام رسانی در اختیار داشت که این روزها بسیاری از قابلیت های آنان را در اپلیکیشن Hangouts خلاصه کرده. اما چند وقتی است که به نظر می رسد گوگل مجددا قصد گسترش لاین آپ پیام رسان هایش را دارد.

Google-Spaces-01

غول موتورهای جستجو چندی پیش Hangouts را با پیام رسان Messenger ترکیب کرد، و در حال حاضر شایعاتی در مورد کار بر روی یک پیام رسان مبتنی بر ربات از این کمپانی به گوش می رسد. اما جدیدترین پروژه گوگل در حوزه پیام رسانی که به تازگی رونمایی شده، اپلیکیشنی است تحت عنوان Google Spaces که هم اکنون در مرحله بتای خصوصی به سر می برد.

111

Spaces اپلیکیشنی است که با آن می توان به سرعت و آسانی، در مورد یک موضوع یا محتوا گروهی ایجاد کرد و به بحث و گفتگوی جمعی پرداخت. این بدان معناست که می توانید به غیر از در نظر گرفتن یک موضوع برای گروه، یک تصویر، ویدئو، صفحه وب، رویداد یا هر چیز دیگری را نیز سوژه بحث و گفتگویتان قرار دهید.

با ساخت گروه، حالا می توانید از مخاطبین دفترچه تلفن خود برای شرکت در بحث دعوت کنید. تمامی افراد شرکت کننده در چت هم می توانند به آسانی لینک و فایل های مالتی مدیا به اشتراک بگذارند. البته هنوز مکانیزم دقیق افزودن افراد به گروه کاملا مشخص نشده و معلوم نیست که آیا اعضای گروه قادر به اضافه کردن افراد دیگر به آن هستند یا خیر.

به نظر می رسد که ایده پشت اپلیکیشن Spaces، ایجاد فرصتی در اپلیکیشن های پیام رسان بوده تا بتوان پیش از شروع بحث و گفتگو به مدیریت و سازماندهی آنها پرداخت. بنابراین با استفاده از این اپ به جای این که در بحث های گروهی از این شاخه به آن شاخه بپرید، می توانید موضوع بحث را از ابتدا مشخص کرده و آنگاه صحبت را آغاز نمایید.

در صورتی که بحث گروه مورد پسندتان نبود نیز می توانید به آسانی جمع را ترک و به گروه دیگری که مورد علاقه شماست بپیوندید. اپلیکیشن Spaces فعلا در مرحله تست بتای خصوصی است، و هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای آن اعلام نشده.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.