۰

فاکس کان با پرداخت ۳.۵ میلیارد دلار شارپ را خرید

بازدید 1018

پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره کمپانی فاکس کان با پرداخت ۳.۵ میلیارد دلار، شارپ را مال خود کرد. فاکس کانابتدا پیشنهادی ۶.۲ میلیارد دلاری را ارائه کرده بود، اما به دلیل مشخص شدن وجود بدهی شارپ و بررسی‌های مجدد، مبلغ تصاحب شارپ به ۳.۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد

bc32f4d4-e482-4f88-8cfa-936dcc0fb23e

پس از انتشار اخبار مربوط به فروش شارپ، نام فاکس کان همواره به عنوان یکی از مشتریان بالقوه‌ی این کمپانی ژاپنی مطرح شد. اخبار اولیه منتشر شده حکایت از این داشت که فاکس کان حاضر است برای تصاحب شارپ، بیش از ۶.۲ میلیارد دلار به این کمپانی ژاپنی پرداخت کند، حال آنکه اعلام وجود بدهی‌هایی که باید توسط شارپ پرداخت شود، فاکس کان را به بررسی دوباره پیشنهاد خود واداشت. این کمپانی پس از بررسی مدارک و مستندات موجود پیشنهاد خرید شارپ را به ۳.۵ میلیارد دلار کاهش داده که به نظر می رسد به توافق دو کمپانی نیز رسیده است.

خرید شارپ را باید قدم بزرگی برای فاکس کان خواند که درصدد ایجاد تغییرات در کمپانی خود است. تایوانی‌ها در صدد آن هستند تا نام خود را نه به عنوان یک اسمبل کننده‌ی ساده‌ی محصولات، بلکه یک گزینه‌ی قابل اتکا و مهم در چرخه‌ی تولید محصولات مطرح کند. شارپ یکی از کمپانی‌هایی است که در زمینه‌ی تولید نمایشگر‌های ال‌سی‌دی مورد استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند.

با خرید شارپ، فاکس کان این قدرت را دارد تا برای تامین نمایشگر نسل بعدی آیفون‌ها با اپل سر میز مذاکره نشسته و با توجه به سابقه‌ی همکاری بلند بالای این دو کمپانی، شاید شاهد به توافق رسیدن طرفین باشیم. در کنار تولید نیاز اپل برای نمایشگر‌های آیفون و آیپد، در اختیار گرفتن شارپ می‌تواند کمک بزرگ دیگری به فاکس کان کرده و از کمپانی را از وابستگی صرف به اپل و آیفون‌های این کمپانی برهاند.

براساس شنیده‌ها این توافق قرار بود تا در فوریه سال جاری میلادی نهایی شود، اما مشخص شدن جود بدهی‌های شارپ باعث شد تا در آخرین دقایق حسابداران فاکس کان دست به کار شده و میزان این بدهی را مشخص و مبلغ پیشنهادی برای تصاحب شارپ را کاهش دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.