۰

آیفون ۵c رمزگشایی شد؛ مناقشه اپل با FBI به پایان رسید

بازدید 934

پس از ماه‌ها کشمکش بالاخره مناقشه‌ی اپل با اف بی آی به پایان رسید، چراکه دادستان رسیدگی به پرونده در جریان برگزاری دادگاه اعلام کرده که FBI دیگر نیازی به راهنمایی و کمک اپل به منظور رمزگشایی از آیفون ۵c مهاجم سن برناردینو ندارد.

76614ecc-375e-4a6d-bdd2-5ee822e0ca3b

به نظر می‌رسد داستان نزاع اپل با FBI به پایان خود نزدیک شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، دادستان رسیدگی کننده به این مناقشه در آخرین جلسه دادگاه اعلام کرده که دیگر FBI نیازی به کمک اپل ندارد و می‌تواند از روش دیگری آیفون ۵c مهاجم سن برناردینو را رمزگشایی کرده و اطلاعات آن را استخراج کند. هنوز اطلاعاتی در مورد روش جدیدی که اف بی آی موفق به استفاده از آن و رمزگشایی آیفون شده، در دست نیست. دادگاه رسیدگی به این پرونده از ماه فوریه سال جاری اپل را درگیر خود کرده بود.

براساس اطلاعات ارائه شده، متد جدید در ۲۰ مارس سال جاری در برابر قضات دادگاه به نمایش درآمده و اف بی آی اعلام کرده که دیگر دادخواستی را که در آن به لزوم همکاری اپل اشاره کرده بود، بی اعتبار دانسته و نیازی به یاری اپل برای رمزگشایی از آیفون مورد نظر نیست، از این‌رو دادگاه به پرونده‌ی مورد نظر پایان داده است.

همانطور که اشاره کردیم، هنوز مشخص نیست که نهاد امنیتی چگونه موفق شده به درون آیفون ۵ سی نفوذ کرده و اطلاعات آن را استخراج کند. در صورت انتشار اخبار در مورد نحوه‌ی نفوذ به این گوشی هوشمند می‌توان برآورد کرد.

ایجاد امکانی برای دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده در موارد بحرانی که می‌تواند امنیت آمریکا را به خطر بیاندازد، به چالشی برای کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری تبدیل شده است. بسیاری از افراد شناخته شده و کارشناسان در حوزه‌ی فناوری معتقدند که این موضوع توسط دولتمردان می‌تواند دستاویزی برای سواستفاده شده و حریم خصوصی طیف گسترده ای از مشتریان را به نطر اندازد. البته پیش از این شنیده‌هایی در مورد همکاری با یک کمپانی در مورد استخراج اطلاعات ایفون که پیش از این قراردادی را با FBI به همین منظور منعقد کرده، منتشر شد که به نظر می‌رسد همین کمپانی که مقر آن در سرزمین‌های اشغالی است، FBI را در زمینه رمزگشایی آیفون یاری کرده است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.