۰

ورود مستقیم اوباما به دعوای اپل و مقامات دادگستری آمریکا

بازدید 969

دیروز مقامات وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اپل را به شدت تهدید کردند تا دست از لجاجت بر سر باز نکردن سیستم رمزگذاری خود روی پیام‌های ضارب منطقه سن برناردینو بردارد.

132931_408

اوباما نیز با ورود به داستان اولیه دعوای اپل و اف بی آی که اینک دعوای اپل و دادگستری آمریکا شده؛ فاز جدیدی را علیه اپل راه انداخته است.هرچند اوباما سعی کرد به‌ظاهر بی‌طرفی خود را حفظ کند اما جمله‌ای گفت که کاملاً به نفع دادگستری تمام شد.

وی در سخنان خود گفت ما نباید در برابر ارزش‌هایمان از گوشی‌ها بت‌سازی کنیم.اوباما تأکید کرد که: «نتیجه‌گیری من تا حالا این است که شما نمی‌توانید یک برداشت مطلق از این قضیه داشته باشید . بنابراین اگر شما روی رمزگذاری قوی استدلال بیاورید می‌توان از ایجاد جعبه سیاه سخن گفت که این موضوع با تعادل و توازنی که ما در ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال اخیر زندگی می‌کنیم در تعارض نخواهد بود و اگر دست به بت‌سازی موبایل بزنیم و این بت‌سازی را ورای هر نوع ارزش تلقی کنیم، این نیز پاسخ صحیح نمی‌تواند باشد.»

گفتنی است زمانی که اوباما در سال ۲۰۰۹ با بلک‌بری خود وارد کاخ سفید شد، انقلاب درگوشی‌های هوشمند در ابتدای راه خود بود و او نیز مثل بسیاری از مدیران اجرایی آن زمان «بلک‌بری زده» بود و نوعی اعتیاد به آن داشت تا اینکه موبایل خود را به آیفون تغییر داد.

حکومت آمریکا نسخه مخصوصی از آی او اس می‌خواهد که بتواند کیس‌های  تروریستی مانند سید فاروق در سن برناردینو را در اختیار خود گرفته و اطلاعات ردوبدل شده روی گوشی مظنونین را داشته باشد اما اپل می‌گوید اگر چنین کاری کند، تمام حیثیتش به باد رفته و تمام آیفون‌ها در جهان مورد آسیب امنیتی قرار می‌گیرند. به همین خاطر نه‌تنها اپل درخواست مقامات حکومتی را نپذیرفته، بلکه تیم امنیتی جدیدی ایجاد کرده تا دیتای کاربر برای همیشه غیرقابل‌دسترس شود.

و این دعوا همچنان ادامه دارد…

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.