۰

ری تاملینسون، پایه گذار ایمیل در سن ۷۴ سالگی درگذشت

بازدید 1346

ری تاملینسون (Ray Tomlinson) در سال ۱۹۷۱ نخستین ایمیل را ارسال نمود و همچنین برای اولین بار کارکتر @ (ات ساین) را به عنوان جداکننده نام کاربری و نام سرویس دهنده، برگزید.آقای تاملینسون روز گذشته در سال ۷۴ سالگی و به علت حمله قلبی، چشم از جهان بست.

1125-w600

وی در شکل گیری شبکه «آرپانت»‌ (ARPANET) نقش بسزایی داشت که بعدا تبدیل به اولین نسخه از «اینترنت» شد. او به عنوان یکی از کارمندان این سازمان، در پی بهبود شرایط اینترنت بود و به همین شکل ایمیل را خلق نمود و کارکتر @ را برای استفاده در آن انتخاب کرد.

Screen-Shot-1394-12-17-at-9.22.08-w600

در این میان اکانت توییتر جیمیل (گوگل) نیز از آقای تاملینسون برای تلاش هایی که داشته، تشکر کرد.

لازم به ذکر است که ایمیل، اولین سرویس پیام رسان در اینترنت نبوده است. پیش از آن نیز تلاش هایی برای به اشتراک گذاری متن از طریق شبکه جهانی شده بود ولی آقای تاملینسون دستور SNDMSG را به ثبت رساند که تفاوت اش با نسل های پیشین، این بود که می توانست ایمیل را در قالب یک فایل برای سایر کامپیوترها ارسال کند.

پس از انتخاب کارکتر @ به عنوان جدا کننده نام کاربری و نام سرویس دهنده، این علامت ناشناخته تبدیل به یک نماد بین المللی شد؛ تاملینسون می گوید به این علت کارکتر @ را برای استفاده در ایمیل انتخاب کرده که کاملا بی مصرف به نظر می رسیده است.

آقای تاملینسون در سال ۲۰۰۹ و در جریان یک مصاحبه، درخصوص اولین ایمیل ارسال شده گفته بود: «اولین ایمیلی که ارسال شد را به راحتی می توان فراموش کرد، و به همین دلیل، فراموش هم شد.» وی بیان کرده بود اولین ایمیل، کپی برخی متن های جسته گریخته و بی اهمیت بوده اند و به همین دلیل متن نخستین پیام الکترونیکی ارسال شده، در تاریخ ثبت نشده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.