۰

سامسونگ حافظه اس اس دی ۱۵٫۳۶ ترابایتی اش را برای مصارف سازمانی معرفی کرد

بازدید 893

بخش های سازمانی گاهی اوقات سریع تر از هر جای دیگری به جدیدترین تکنولوژی ها دسترسی پیدا می کنند و این دقیقا همان اتفاقی است که در مورد حافظه ۱۵٫۳۶ ترابایتی SSD سامسونگ با نام  PM1633a افتاده است.

Samsung-Massive-SSD-15-TB-630x419

البته نام انتخابی از سوی شرکت مورد بحث برای محصولی که عنوان بزرگ ترین SSD صنعت را از آن خود کرده شاید اندکی خسته کننده به نظر بیاید اما این ضعف قطعا مورد چشم پوشی خریداران آن قرار می گیرد چراکه اصلی ترین نکته در رابطه با این حافظه حجم بالای ذخیره سازی اش است و بس.

PM1633a دارای یک شاسی ۲٫۵ اینچی است و از اینترفیس SAS با سرعت انتقال داده ۱۲ گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. اما سامسونگ برای آنکه حافظه ای با این ظرفیت را بسازد ۵۱۲ عدد چیپ ۲۵۶ گیگابیتی V-NAND را با هم ترکیب کرده است. این چیپ ها در قالب ۱۶ لایه مختلف روی هم قرار گرفته اند تا ۳۲ پکیج ۵۱۲ گیگابایتی را بسازند.

سامسونگ اعلام کرده که در ساخت این محصول مساله صرفا افزایش ظرفیت نبوده و مشتریان این اس اس دی باید انتظار داشته باشند که عملکرد آن نسبت به نسل های قبلی اش هم بهتر شده باشد.

سرعت خواندن و نوشتن تصادفی PM1533a به ترتیب تا ۲۰۰ و ۳۲ هزار IOPS و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی اش هم برابر با ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه اعلام گردیده است.

شرکت سازنده، برای بهبود عملکرد این حافظه ۱۶ گیگابایت DRAM، کنترلر جدید با پشتیبانی از اینترفیس SAS دوازده گیگابیت بر ثانیه و همچنین فریمور جدید را در نظر گرفته که به درایو امکان می دهد در کمترین زمان به حجم بالایی از ناند فلش دسترسی پیدا کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.