۰

Vivo Xplay5 رسما معرفی شد، ۶ گیگابایت حافظه رم و نمایشگر دو لبه خمیده

بازدید 980

ویوو (Vivo) یک شرکت چینی است که از سال ۲۰۰۹ در زمینه موبایل فعالیت دارد. این شرکت سعی داشته است تا دستگاهی با مشخصات فوق العاده تولید کند و مصرف کننده ها را تحت تاثیر قرار دهد. اما چه مشخصاتی در بازار بالارده هایی چون الجی جی ۵ یا گلکسی اس ۷ و حتی شیائومی می ۵ می تواند قد علم کند؟ بسیار خوب، پاسخ شما اینجاست، Vivo Xplay5 با ۶ گیگابایت حافظه رم و بسیاری مشخصات بسیار بالارده در زمینه های دیگر!

vivo-Xplay-5-2

در زمینه طراحی و به قول منبع مطلب باید گفت این نوزاد گلکسی اس ۶ اج و آیفون ۶ است! چرا که طرحی آن در پشت کاملا شبیه به آیفون ۶ است و در جلو نمایشگر دو لبه خمیده آن شبیه به گلکسی اس ۶ اج. در زمینه به کار بردن نمایشگر دو لبه خمیده باید گفت ویوو پس از سامسونگ و بلک بری، سومی شرکتی است که از نمایشگر دو لبه خمیده در محصولاتش استفاده می کند. این نمایشگر از نوع سوپر امولد، به اندازه ۵.۴۳ اینچ و با رزلوشن QHD است، می توان متصور شد که تجربه بصری بسیار خوبی را خواهد داشت.

vivo-xplay5-hands-on-2016-03-01-2-1 vivo-xplay5-hands-on-2016-03-01-11 vivo-xplay5-hands-on-1

اما به سراغ مشخصات سخت افزاری ویوی ایکس پلی ۵ (Vivo XPlay 5) برویم. این دستگاه دو سیم در ۲ نسخه متفاوت ارایه خواهد شد. اولین آن نسخه ویژه پرچمدار است که دارای مشخصاتی همچون ۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR4 در کنار چیپست رده پرچمدار اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد نشست. جالب این است که حافظه داخلی فقط در اندازه ۱۲۸ گیگابایتی از نوع UFS 2.0 موجود است. از نظر صوتی اما به نظر می رسد Vivo تمرکز خاصی در دستگاه های خود دارد و آخرین تولید این شرکت هم از بهترین های این زمینه استفاده می کند. Vivo Xplay5 از سیستم صوتی HiFi 3.0 استفاده می کند که شامل ۲ چیپست صوتی ES9028 SABRE Mobile DAC و ۳ آمپلی فایر OPA1612 است که به افزایش کلی کیفیت صدا کمک می کند.

vivo-xplay5-hands-on-2016-03-01-12-1 vivo-xplay5-2016-03-01-1

اما مدل معمولی شامل مشخصات یک دستگاه بالارده (نه پرچمدار) می شود که مشخصاتی همچون ۴ گیگابایت حافظه رم، چیپست اسنپدراگون ۶۵۲ و البته همچنان حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی می شود. از نظر صوتی هم ترکیب چیپست های صوتی فقط شامل CS4398 و AD45257 می شود.

vivo-xplay5-hands-on-2016-03-01-1-1 vivo-xplay5-hands-on-2016-03-01-3-1-710x434 vivo-xplay5-2016-03-01-7-1

هر دو این مدل ها دارای حسگر اثرانگشت در پشت هستند. از نظر دوربینی باید گفت حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX298 سونی همراه ویوو ایکس پلی ۵ است که گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد. این حسگر تصویر از فوکوس تشخیص فازی هم پشتیبانی می کند. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این دستگاه با دو فلاش LED دورنگه پشتیبانی می شود. دوربین جلو برای ثبت سلفی های شما تصاویری با خروجی ۸ مگاپیکسلی تولید می کند که بسیار خوب به نظر می رسد. گشودگی دیافراگم دوربین جلو این دستگاه f/2.4 است.

باتری در نظر گرفته شده برای این دستگاه ۷.۵۹ میلی متری حجمی معادل ۳۶۰۰ میلی آمپر دارد که باید کار ویوو را در طراحی Xplay5 تحسین کرد. این دستگاه از شارژ سریع هم پشتیبانی می کند که البته عنوان نشده است از کدام نسل شارژ سریع کوالکام ولی می توان با توجه چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ حدس زد که QuickCharge 3.0 قابل پشتیبانی است.

این همه زیبایی اما برخی کاستی ها هنوز وجود دارد. عدم پشتیبانی از NFC و پورت USB Type C را که زیرسیبیلی(!) رد کنیم می رسیم به سیستم عامل این دستگاه که اندروید ۵.۱ است! این اصلا قابل پذیرش نیست و ویوو باید اندروید ۶ را به صورت پیش فرض همراه ایکس پلی ۵ می کرد. اگر بگوییم هیچ قابلیت نرم افزاری برای پشتیبانی و بهره وری از لبه های خمیده این دستگاه هم تعبیه نشده است شاید بیشتر ناامید شوید.

از نظر قیمتی باید بگوییم این شیائومی نیست! قیمت مدل عادی برابر ۵۶۰ دلار و مدل پرچمدار ۶۵۰ دلار است که کمی کاربران را در خرید آن مردد می کند. نظر شما درباره Vivo Xplay5 چیست؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.