۰

باگی در توییتر که باعث لو رفتن اطلاعات شماره تلفن و ایمیل ۱۰۰,۰۰۰ کاربر شد

بازدید 1002

توییتر هفته پیش طلاعاتی درباره‌ی باگی منتشر کرد که باعث شده بود اطلاعاتی همچون شماره تلفن و ایمیل بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ کاربر برای ۲۴ ساعت در اختیار افراد خاطی قرار بگیرد.

f9ac7f44-14b8-4108-8ea6-a3dc547b0e1e

توییتر در بلاگ خود اعلام کرد که مشکل پیش آمده باعث لو رفتن پسورد کاربران نشده و اکانتی نیز در دسترس دیگران قرار نگرفته است و این تنها شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها بوده که توسط این باگ لو رفته است. توییتر همچنین اعلام کرد که مخاطبانی که این باگ باعث مشکل در اکانت آن‌ها شده است، را شناسایی کرده و اکانت‌هایی که با آن‌ها تماس برقرار نشده، مشکلی ندارند.

Michael Coates،‌ رییس بخش امنیت توییتر در این باره اعلام کرد:

ما این حادثه را جدی می‌گیریم و از رخ دادن آن متاسفیم. هر اکانتی که با استفاده از این باگ سعی کرده باشد به اکانت دیگران دسترسی پیدا کند و شماره تلفن و ایمیل آن‌ها را پیدا کند، به طور کامل معلق شده و همچنین به مراجع قانونی برای بازجویی و بررسی این موضوع رجوع داده خواهند شد.

هر چند این باگ چندان بزرگ نیست، ولی توییتر معتقد است این فرصت خوبی است تا امنیت اکانت خودتان را مجددا بررسی کنید. این شرکت در اواسط سال ۲۰۱۳ قابلیت فعال کردن دو مرحله‌ای را با کمک SMS در اختیار کاربران قرار داده بود. برای فعال کردن این قابلیت در اکانت خود وارد بخش Privacy And Security در گوشی‌تان شویدو قابلیت Login Verifaction را روی حالت فعال قرار دهید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.