۰

بنز و ایران خودرو همکار شدند؛ مقدمات تولید مجدد محصولات مرسدس در ایران

بازدید 952

بنز و ایران خودرو قرارداد همکاری مجدد خود را امروز در خیابان مطهری تهران امضاء کردند تا مقدمات تولید مجدد سواری‌های مرسدس در ایران توسط شرکت ستاره ایران فراهم شود. این قرارداد یکی از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های اقتصادی پس از لغو تحریم‌ها است.

34571f7c-4402-449b-8b3f-18562193e0e0

 بنز و ایران خودرو با هدف تولید سواری‌های مرسدس در ایران قرارداد همکاری امضاء کردند. مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بنز و ایران خودرو در فروشگاه مرکزی شرکت ستاره ایران با حضور مدیران شرکت منطقه‌ای مرسدس بنز و ستاره ایران (زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو) برگزار شد.

قرارداد شرکت ستاره ایران به عنوان نماینده‌ی انحصاری فروش سواری بنز با شرکت مرسدس بنز مجدداً امضاء شد. با تمدید قرارداد و همکاری مستقیم با بنز دیگر شاهد بازار خاکستری محصولات این شرکت در ایران نخواهیم بود.

به گفته‌ی علی نمکین مدیرعامل شرکت ستاره ایران، در دوره‌ی جدید همکاری‌ها موضوع تولید سواری بنز در ایران در دستور کار است. یکی از موارد در دست بررسی ورود خودروهای بنز تولیدی در ایران به شبکه‌ی تاکسیرانی است. ضمن اینکه با آغاز تولید، موضوع داخلی‌سازی برخی قطعات نیز در دستور کار خواهد بود. براساس بررسی‌های صورت گرفته در سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه از سواری‌های مختلف بنز وارد ایران خواهد شد.

استفان باومن، مدیرفروش منطقه‌ای شرکت مرسدس بنز در این مراسم اعلام کرد:«بعد از لغو تحریم‌ها مذاکرات لازم انجام شده و ارتباط بنز با شرکت ستاره ایران و گروه ایران خودرو مجدداً برقرار شد. توافقات کلی برای تولید خودروهای سواری بنز در ایران صورت گرفته است. شروع دوباره تولید سواری‌های بنز در ایران نیازمند نهایی شدن مطالعات است و در زمان مقتضی تولید آغاز  خواهد شد. بازار ایران یکی از بازارهای خوب منطقه خاورمیانه در حوزه‌ی خودرو است و ما در نظر داریم مدل‌های پیشرفته از جمله خودروهای هیبریدی را وارد ایران کنیم.»

مدیر فروش منطقه‌ای شرکت مرسدس بنز به سئوالی درباره‌ی بازدید از خطوط تولید ایران خودرو پاسخ داد:

ایران‌ خودرو بزرگترین شرکت تولید و مونتاژ خودرو در خاورمیانه است؛ بنابراین پتانسیل تولید سواری بنز در آن وجود دارد. در گذشته برخی مدل‌های بنز از جمله سواری کلاس E در ایران تولید می‌شد. بنابراین با توجه به این تجربه در آینده نیز این کار صورت خواهد گرفت و بنز مجدداً در ایران تولید خواهد شد.

حضور مستقیم مرسدس بنز در ایران و تولید سواری‌های بنز توسط زیرمجموعه ایران خودرو می‌تواند اعتبار صنعت خودرو در ایران را ارتقاء بخشد و سبب حضور دیگر برندهای جهانی شود. به نظر می‌رسد پس از نهایی شدن حضور پژو و بنز در ایران، به‌زودی باید منتظر حضور فیات و رنو نیز در ایران باشیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.