۰

پهنای باند اینترنت ایران بیش از ۳۵۰ گیگابیت بر ثانیه شد

بازدید 1034

پهنای باند اینترنت یا همان پهنای باند بین الملل ایران به بیش از ۳۵۰ گیگابیت بر ثانیه رسید. مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که در روزهای آینده نیز شاهد افزایش مجدد ظرفیت‌ اینترنت بین الملل خواهیم بود.پهنای باند بین‌الملل دسترسی به اینترنت کشور باز هم افزایش پیدا کرد و به بیش از ۳۵۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

d118cfb3-c3dd-4c4b-9818-1c70a8604531

بر اساس اعلام حسین معدنی پور، مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیر ساخت، همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پهنای باند اینترنت بین‌الملل کشور ۳۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت و به ۳۵۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

به گفته مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت، این شرکت در هفته‌ی گذشته با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در شبکه و از طریق درگاه‌های بین‌المللی شمال و شمال غرب، در ۲۲ بهمن پهنای باند اینترنت بین‌الملل کشور را ۳۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش داد.

معدنی پور گفت:

 در حال حاضر برای تامین زیرساخت ظرفیت‌های اینترنت و ارتباطات بین‌الملل، تعداد ۲۲ درگاه بین‌المللی وجود دارد که از این تعداد ۱۹ درگاه در مرحله عملیاتی هستند و اقدامات لازم جهت عملیاتی کردن  سه درگاه دیگر در حال اجرا است.

درگاه‌های بین المللی یا گیت‌وی‌ها نقاطی هستند که امکان اتصال شبکه ملی فیبر نوری زیرساخت کشور را با شبکه‌های بین‌المللی فیبر نوری یا دیگر کشورهای همسایه، به منظور تبادل ترافیک در زمینه‌های صوت و دیتا فراهم می‌کنند.

معدنی پور بیان کرد:

در حال حاضر ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور به بیش از ۳۵۰ گیگا‌بیت بر ثانیه، افزایش یافته است و با بهره برداری از پروژه‌های اجرا شده شرکت ارتباطات زیرساخت، در روزهای آتی نیز شاهد افزایش مجدد ظرفیت‌های اینترنت بین‌الملل خواهیم بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.