۰

اپلیکیشن واتس اپ مرز داشتن یک میلیارد کاربر فعال در ماه را گذراند

بازدید 1075

یان کوم، مدیر عامل واتس اپ ساعاتی پیش با انتشار پستی در شبکه اجتماعی فیسبوک، رسما اعلام کرد که این سرویس پیام رسان از امروز به جرگه سرویس های در حال رشدی پیوسته که ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارند (یعنی از هر هفت نفر در دنیا، یک نفر مشترک آنها هستند). گفتنی است که واتس اپ تنها ۵ ماه پس از اعلام داشتن ۹۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه، حالا به باشگاه میلیاردی ها پیوسته.جهت تشریح بهتر این وضعیت، کوم اعلام کرده که حالا در واتس اپ روزانه ۴۲ میلیارد پیام، ۱٫۶ میلیارد عکس و ۲۵۰ میلیون ویدئو میان کاربران رد و بدل می شود و هر روز، ۱ میلیارد گروه جدید در این اپ پیام رسان ایجاد می گردد.

WhatsApp-Android-e1441334577402-930x704

با نائل آمدن به این هدف، واتس اپ به جرگه اپلیکیشن های تحت تملک فیسبوک پیوسته که رشد فوق العاده ای در میزان کاربر داشته اند. اپلیکیشن اصلی فیسبوک هم اکنون ماهیانه بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال دارد، و فیسبوک مسنجر نیز به زودی به آنها می پیوندد.

خرید واتس اپ توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۴، شانس بزرگی برای این کمپانی بود. در آن زمان، واتس اپ ماهیانه فقط ۴۵۰ میلیون کاربر فعال داشت که حالا و با مدیریت مارک زاکربرگ این رقم دو برابر شده است.

12604668_10153874647095011_2120389486210587170_o

گفتنی است که آمار امروز، پس از اعلام درآمدهای فیسبوک در سه ماهه پایانی سال مالی ۲۰۱۵ و پس از حذف حق اشتراک ۱ دلاری واتس اپ منتشر شده. اگر به خاطر داشته باشید، واتس اپ چندی پیش دریافت حق اشتراک سالیانه از کاربران خود را متوقف کرد، و به عقیده برخی همین موضوع باعث شده تا زودتر از زمان مورد انتظار مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهانه را بگذراند.

حالا که واتس اپ کاملا رایگان شده، آیا می توان انتظار داشت که تا یکی دو ماه آینده این اپ پیام رسان هم به آمار ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال برسد؟ باید منتظر ماند و دید. در ادامه می توانید تصویری از آمار و ارقام مرتبط با اپلیکیشن واتس اپ را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.