۰

گنجایش مغز انسان به اندازه کل اینترنت است

بازدید 1093

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد ظرفیت حافظه انسان به اندازه نگهداری تمام اطلاعات موجود درفضای اینترنت است.به گزارش ساینس، مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا روی هیپوکامپ مغز انسان نشان می دهد ظرفیت حافظه انسان ۱۰ برابر بیشتر از آن است که تا امروز تصور می شد و در صورتی که تمام ظرفیت مغز استفاده شود، می توان تمام اطلاعات موجود در فضای اینترنت را روی مغز ذخیره کرد. هیپوکامپ مسئول اصلی حافظه در مغز است.

215217_471

محققان تخمین می زنند که فضای حافظه از مرتبه پتابایت (petabyte) است که تقریبا از مرتبه شبکه جهانی وب است. (یک پتا بایت معادل ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ بایت است).
محققان با بازسازی هیپوکامپ مغز موش، اطلاعات عجیبی را در مورد اتصالات مغز کشف کردند. برای مثال، این تحقیقات نشان داد که اتصالات بین سلول های عصبی که سیناپس نام دارند، در ۱۰ درصد موارد دو برابر می شوند. برای درک بهتر این مکانیسم، محققان با استفاده از الگوریتم های محاسباتی، شکل، حجم و سطح مقطع مغز موش را در مقیاس نانو بازسازی کردند.
این تحقیقات نشان می دهد سایز و توانایی سیناپس ها بسته به حجم اطلاعات انتقال داده شده تغییر می کند.
این مطالعه علاوه بر دستاوردهای با ازرش در زمینه درمان بیماری های مربوط به حافظه، در ساخت تجهیزات الکترونیکی و رایانش کوانتومی نیز قابل استفاده است.نتایج این تحقیقات در نشریه eLIFE منتشر شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.