۰

با این اپلیکیشن دیگر نیازی به حفظ کردن رمز های عبور طولانی نخواهید داشت

بازدید 1443

همواره یکی از راه هایی که می تواند گذر گاه امنی برای کاربران شبکه ی اینترنت ایجاد کرده و استفاده از خدمات موجود در این شبکه را برای آن ها ایمن تر نماید ، بهره گیری از رمز های عبور مختلف برای استفاده از خدمات مذکور و ورود به حساب های کاربری گوناگون مربوط به هر کدام از کاربران شبکه ی اینترنت است. امری که اکنون به موضوعی فرا گیر در شبکه ی اینترنت تبدیل شده است و از همین رو برای بهره گیری از خدمات موجود در بسیاری از وب سایت های اینترنتی ، کاربران نیاز به ساختن یک نام کاربری معین و در نظر گرفتن یک رمز عبور مطمئن برای حفاظت از این نام کاربری دارند. اما در این میان یک مشکل بزرگ وجود دارد. مشکلی که بهتر است برای آشنایی با آن و همچنین یافتن راه حل مناسبی برای رفع نمودن آن در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

30f1a2324adca5637ed84d882972ee7e_L

مسلماً مهم ترین مشکلی که کاربران اینترنت در زمینه ی ساختن رمز های عبور گوناگون با آن مواجه هستند ، فراموش کردن رمز های عبور چند گانه ای است که ناچار به تهیه و تولید آن ها برای وب سایت های رنگ و وارنگی که قصد استفاده از آن ها را دارند هستند و گذشته از آن به ذهن سپردن این رمز های پیچیده برای ورود به وب سایت های مذکور نیز خود کار بسیار شاقی به نظر می رسد. در واقع استفاده از رمز های عبور ساده و پیش پا افتاده برای ورود به وب سایت های مختلف، می تواند یافتن آن ها را برای سوء استفاده کنندگان ( و دسترسی به حساب های اینترنتی حساس کاربران از قبیل آدرس ایمیل و شماره حساب بانکی آن ها ) بسیار آسان سازد و از سوی دیگر به ذهن سپردن رمز های عبور ایمن و پیچیده نیز کار بسیار دشواری به شمار می رود. پس چه باید کرد که در این میان نه سیخ بسوزد و نه کباب و در عین بهره بردن از رمز های پیچیده و ایمن امنیتی ، بتوان چالش فراموش کردن این رمز ها را هم به طور کامل پشت سر نهاد؟

از آن جایی که این روز ها اکثر کاربران اینترنت از طریق ابزار های هوشمند همراه خود نظیر تلفن های موبایل یا تبلت ها به شبکه ی جهانی مذکور متصل می شوند ، یکی از راه حل های مهم برای دور زدن این مشکل می تواند استفاده از اپلیکیشن جالبی به نام ۱Password باشد. اپلیکیشنی که هم کاربران ابزار های همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید قادر به استفاده از آن هستند و هم برای کاربران ابزار های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS قابل استفاده است. در واقع با نصب این اپلیکیشن بر روی ابزار های هوشمند خود دیگر هیچ نیازی به ساختن رمز های عبور پیچیده برای حساب های کاربری گوناگون تان نخواهید داشت و تنها باید زحمت به خاطر سپردن یک رمز عبور واحد را به جان بخرید. به این معنی که شما تنها یک رمز عبور قدرتمند را برای دسترسی ایمن به این ابزار در نظر می گیرید و پس از آن برای ورود به هر کدام از حساب های کاربری خود ، اپلیکیشن ۱Password به شکل خود کار رمز های عبور جدیدی را برای شما تولید کرده و آن ها را در پایگاه داده های خود به ثبت خواهد رساند. برای استفاده از این رمز های عبور و ورود به حساب های کاربری مختلف نیز کاربران این اپلیکیشن هیچ مشکل خاصی نخواهند داشت ؛ چرا که اپلیکیشن ۱Passwordرمز های تولید شده را به شکل خودکار برای کاربران (در وب سایت های مورد نظر آن ها) وارد کرده و راه ورود آن ها به حساب های کاربری خود را هموار تر خواهد نمود. در کنار این امر ، اپلیکیشن ۱Password از یک مرورگر اختصاصی نیز بهره می برد که می تواند راحتی کار کاربرانی که تمایل به استفاده از محیطی کاملاً امن برای ورود به حساب های کاربری خود دارند را دو چندان نماید. در واقع استفاده از این مرورگر اختصاصی می تواند برای پرداخت های اینترنتی و ورود به حساب های مالی کاربران (که جزو مهم ترین فعل و انفعالات اینترنتی آن ها محسوب می شود) بسیار کار گشا باشد و خیال آن ها را از بابت امنیت این فعل و انفعالات تا حدی راحت نماید. در این میان اگر هم بسیاری از کاربران اینترنتی عمده فعالیت های خود را از طریق سیستم های کامپیوتری و نه از طریق ابزار های هوشمند در دسترس انجام می دهند ، باز هم مشکلی برای استفاده از اپلیکیشن ۱Password به وجود نمی آید. چرا که این اپلیکیشن به راحتی می تواند با دیگر ابزار های کامپیوتری شناخته شده همگام شود و به این ترتیب خدمات موجود در آن بر روی کامپیوتر های خانگی نیز قابل دسترس خواهد بود. البته کاربرانی که با مشکل فراموش کردن رمز های عبور اینترنتی خود مواجه هستند ، راه دیگری را هم پیش روی خود می بینند. این که رمز های عبور خود را به شکل سنتی بر روی تکه کاغذ یا صفحات دفترچه ای بنویسند و پس از گم کردن دفترچه یا به سرقت رفتن آن تمام هست و نیست خود را به شکل یکجا بر باد رفته ببینند! در پایان اگر مایل به دریافت و استفاده از اپلیکیشن ۱Password بر روی ابزار های هوشمند خود هستید ، می توانید آن را از این دو آدرس ( نسخه ی اندروید و نسخه ی iOS ) دانلود نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.