۰

محکومیت هکر ترکیه ای به ۳۳۴ سال زندان بابت دزدی اطلاعات کارت های اعتباری

بازدید 1158

یک هکر ۲۶ ساله ترکیه ای بابت به سرقت بردن اطلاعات کارت های اعتباری به ۱۳۵ سال زندان محکوم شد. نکته جالب این است که هکر فوق پیش از این در سال ۲۰۱۳ نیز به جرم مشابه محکوم به ۱۹۹ سال حبس شده بود. بنابراین مجموع محکومیت او به ۳۳۴ سال افزایش یافت.

hacker-convicted-334-years

روزنامه Daily Sabah ترکیه آورده که Onur Kopçak متهم به کلاه برداری گسترده بانکی است. این فرد دیروز در دادگاه به جرم دستیابی و فروش اطلاعات ۱۱ سری کارت اعتباری محکوم و باز روانه زندان شد.

البته او پیش از این دادگاه نیز در زندان به سر می برده و دوران محکومیت قبلی خود را می گذرانده است. او و چند هکر دیگر در سال ۲۰۱۳ با شبیه سازی صفحه ورود یکی از بانک ها در اینترنت، اقدام به دزدی اطلاعات ورود و جزئیات ۴۳ کارت اعتباری کرده بودند.

در آن زمان بسیاری این حکم را ناعادلانه و بی تناسب با جرم به وقوع پیوسته دانسته و چنین برداشت کردند که سیستم قضایی قصد دارد با این کار درس عبرتی به سایر مجرمین اینترنتی بدهد.

سنگین ترین مجازات برای یک هکر در آمریکا مربوط به دزدی اطلاعات ۹۰ میلیون کارت اعتباری توسط هکر ۲۰ ساله آلبرت گونزالس بوده است. او در این پرونده محکوم به گذراندن ۲۰ سال از عمر خود پشت میله های زندان شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.