۰

اپلیکیشن Smart Measure برای تخمین اندازه اشیاء با استفاده از دوربین

بازدید 1353

فرض کنید با دوستی در خیابان قدم می زنید که ناگهان چشمتان به یک درخت بلند می افتد. کنجکاو می شوید طول درخت را بدانید، اما نه وسیله ای برای سنجش طول دارید و نه می توانید اندازه اش را با اطمینان تخمین بزنید.خوشبختانه در موارد این چنینی، باز هم اپلیکیشن های موبایل می توانند به کمک شما بیایند. Smart Measure ابزاریست برای تخمین اندازه اشیا و فاصله شما با آنها، و این تخمین را با خطایی بسیار اندک انجام می دهد.

معرفی Smart Measure؛ اپلیکیشنی برای تخمین اندازه اشیاء با استفاده از دوربین

Smart Measure روی هر موبایل اندرویدی دارای دوربین قابل اجراست، حجم بسیار کمی دارد و نحوه کار با آن را می شود در کمتر از پنج دقیقه فرا گرفت. فرض کنید خواستار تخمین طول یک ساختمان بلند با اپلیکیشن هستید. برای این کار در ابتدا باید از سوژه آنقدر فاصله بگیرید که به طور کامل در کادر افقی شما جا شود.

unnamed

مرحله بعدی، مماس کردن نوار سبز رنگ پایین تصویر با پایه یا انتهای شیئی است که می خواهید اندازه گیری کنید. بدین معنی که لنز دوربین را می بایست به سمت زمین و نقطه شروع بنا یا هر شیء دیگر نشانه بروید.

پس از این کار، کافیست دکمه شاتر را بزنید تا اپلیکیشن با گرفتن عکس و آنالیز آن، طول شیء را برایتان تخمین بزند. Smart Measure کار آنالیزرا با بکارگیری فرمول های مثلثاتی (از جمله قضیه فیثاغورث) انجام می دهد، و با خطایی بسیار پایین اندازه اشیا را برایتان مشخص می کند. برای اثبات این موضوع خودتان می توانید نتیجه بدست آمده از اپلیکیشن را با داده های دقیق مقایسه کنید.

unnamed (2)

برای هر چه دقیق تر شدن تخمین های اپلیکیشن، سه حالت اندازه گیری در آن گنجانده شده: Smart Ruler برای اشیائی با اندازه ۱ الی ۵۰ سانتی متر، Smart Measure برای اشیائی با اندازه ۱ الی ۵۰ متر و Smart Distance برای محاسبه فاصله تا اشیائی که بین ۱۰ متر الی یک کیلومتر از شما دور هستند.

امکاناتی که گفتیم را می توانید در نسخه رایگان اپ تجربه کنید، اما برای دسترسی به قابلیت هایی همچون تخمین عرض اشیاء، محاسبه مساحت و دسترسی به حالت عکاسی عمودی می بایست نسخه حرفه ای Smart Measure را با قیمت یک دلار خریداری کنید.

گوگل پلی

کافه بازار

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.