مدیریت آسان سفارشات در رستوران ها و مراکز خدماتی با “نرم افزار سفارشات”

اگر از دوستان خود در مورد کیفیت سرویس دهی یک رستوران خاص بپرسید، مطمئنا از زمان آوردن سفارش بر سر میز به عنوان یکی از برگ های برنده آن رستوران نام خواهند برد.مسلم است که هر چه روند دریافت سفارش و رساندنش به آشپزخانه سریع تر باشد، سفارش زودتر آماده شده و سریع تر به دست مشتری خواهد رسید.

“نرم افزار سفارشات” اپلیکیشنی است که برای صاحبان مراکز خدماتی، واسطه ها را در ثبت و ارسال سفارشات به حداقل رسانده و با مکانیزمی جالب مدیریت بر سفارشات را آسان تر از همیشه می کند.

mr.sefareshat1

ایده اپلیکیشن یادشده در اصل کاهش رفت و آمدهای اضافی و رسیدن سریع سفارشات به آماده کنندگان آن بوده. به طور مثال یک رستوران بزرگ را فرض کنید که ده ها گارسون دارد و در هر دقیقه چندین سفارش می گیرد.

با نصب چنین اپلیکیشنی در تبلت یا تلفن هوشمند هر یک از این گارسون ها، دیگر نیازی به مراجعه تک تک آنها به آشپزخانه نیست. همگی آنها با یک اشاره قادر خواهند بود که سفارشات را در لحظه به دستگاه گیرنده ای که در آشپزخانه مستقر شده ارسال نمایند.

نرم افزار سفارشات را می توان به دو شیوه استفاده کرد: یکی شیوه “تکی” که در آن سفارش را در یک دستگاه ثبت می کنید (که صرفا برای عدم نیاز به کاغذ و قلم برای ثبت سفارش طراحی شده) و دیگری حالت گروهی است که چندین گجت می توانند با اتصال به وای فای هات اسپات یک گجت گیرنده (که می تواند در آشپزخانه باشد)، سفارشات خود را برای آن ارسال کنند.

mr.sefareshat2

البته امکانات نرم افزار سفارشات فقط به مواردی که گفتیم محدود نیست، بلکه با آن می توان فروش روز و نمودارهای مربوط به هر محصول را ملاحظه نمود. مدیر رستوران با مراجعه به منوی “همه سفارشات امروز”، “تاریخچه سفارشات” و “نمودارها” می تواند از آمار و ارقام فروش خود مطلع گردد.

هر محصول را نیز می توان به صورت دستی ذخیره کرد. به طور مثال می توان برای غذایی مثل قورمه سبزی یک پروفایل اختصاصی ایجاد کرد و قیمت مشخصی برای آن گذاشت. سپس از منوی اپلیکیشن شماره میز گیرنده سفارش را وارد نموده و روی قرمه سبزی کلیک کرد تا سفارش با ذکر شماره میز به دستگاه گیرنده ارسال شود.

نرم افزار سفارشات در عمل بسیار کاربردی است و تاکنون بسیاری از باگ های آن به مدد گزارشات کاربران رفع شده، با این حال رابط کاربری چندان جالبی را در آن نمی بینیم. به طور مثال نمی توان برای هر محصول آیکن رنگی متفاوتی در نظر گرفت و حقیقتا رنگ قرمز تند منوها پس از مدتی استفاده آزاردهنده می شود.

مشکل دیگر نبود امکان سوئیچ بین حالت تکی و گروهی است. برای این کار حتما می بایست دیتای اپلیکیشن را از منوی تنظیمات پاک کنید. ضمن این که امکان گرفتن نسخه پشتیبان از سفارشات در اپ وجود ندارد که بودنش می تواند تجربه استفاده از آن را بیشتر از پیش ارتقا دهد.

اما در مجموع عملکرد نرم افزار سفارشات را می توان قابل قبول ارزیابی نمود. اگر صاحب رستوران یا کافه ای هستید و در آن کار می کنید، بد نیست که یک بار نرم افزار سفارشات را در محل کار خود استفاده کرده و میزان کاربردی بودنش را در عمل بسنجید.

 

 

 

  

 

مطالب پیشنهادی

برچسب ها

درباره: نیوز آی تی

ماموریت این سایت اطلاع ارسانی صحیح و به موقع اخبار فناوری (IT)، بررسی محصولات مختلف و ارائه راهنمای خرید کالاهای مختلف است

0 دیدگاه در “مدیریت آسان سفارشات در رستوران ها و مراکز خدماتی با “نرم افزار سفارشات””

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک خبرنامه

Follow Us

آمار

  • 309,243
  • 5,998