شنبه، ۱۰ مرداد ۹۴ - ۰۵:۵۰

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

پیشتر خبر داده بودیم که یک موسسه حمایت از حقوق مشتریان در چین، از شرکت های سامسونگ و آپو به دلیل وجود اپلیکیشن های غیر قابل نصب در محصولات فروخته شده به کاربران شکایت کرده است.اکنون و با گذشت حدود یک ماه از این موضوع، خبر می رسد که سازنده کره ای برای جلوگیری از ادامه چنین درگیری هایی تصمیم گرفته به کاربران اجازه پاک کردن اپلیکیشن های زائد روی دستگاه هایشان را بدهد.هرچند سامسونگ اعلام کرده از ماه آینده وصله های نرم افزاری مورد نیاز برای این منظور را در مراکز خدمات پس از فروش خود برای بارگذاری عرضه خواهد کرد، اما شاکی پرونده گفته فعلا قصد صرف نظر کردن از شکایت خود را ندارد.

galaxy-note-31

این شکایت پس از آن صورت گرفت که موسسه مذکور با بررسی نرم افزارهای موجود روی گلکسی نوت ۳ متوجه شد تنها ۲۴ مورد از ۴۴ اپلیکیشن نصب شده توسط سازنده، برای استفاده از این تلفن هوشمند مورد نیاز هستند.اکنون نیز کمیته شکایت کننده اعلام می کند فعلا تصمیمی برای متوقف کردن پرونده نداشته و در صورتی که سامسونگ به تعهد خود در این زمینه عمل نکند، به پیگیری مسئله و افزودن به موارد مورد شکایت خود ادامه خواهد داد.سامسونگ چین در این باره یک اطلاعیه روی وب سایت خود منتشر کرده و در آن توضیح داده که کاربران تمام محصولات پیشین و آینده این شرکت خواهند توانست اپلیکیشن های از پیش نصب شده روی دستگاه های خود را پاک کنند.

سازنده پیش از این نیز در ساخت مدل های اخیر خود مثل گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج، تعداد اپلیکیشن های پیشفرض را کاهش داده بود و همین تعداد نیز قابلیت غیر فعال شدن را داشتند، اما کاربران چینی از این به بعد می توانند با پاک کردن این موارد بی استفاده، حافظه دستگاه را به موارد بهتری اختصاص دهند.در پایان گفتنیست هرچند تعهد سامسونگ برای حذف اپلیکیشن های زائد تنها به محصولات موجود در بازار چین محدود می شود، اما می توان تصور کرد وصله های نرم افزاری ارائه شده در این کشور، در نهایت روی اینترنت نیز منتشر شده و این امکان را برای کاربران سراسر جهان فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi